روند افزایش نرخ تورم کند شد/ نرخ تورم شهری تا پایان مهر به ۳۶٫۲ درصد رسید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مرکز آمار ایران شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری را بر اساس سال پایه جدید(۱۳۹۰) در مهر ماه سال اعلام کرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، گزارش ممتاز به نقل از شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در مهر ماه سال بر اساس سال پایه جدید(۱۳۹۰) توسط مرکز آمار ایران اعلام شد.

بر اساس این گزارش ممتاز به نقل از، شاخص کل(بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در مهر ماه عدد ۱۷۲٫۶ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۱٫۴ درصد افزایش داشه است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۳۲٫۳ درصد می باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۳۷) کاهش چشمگیری یافته است . 

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به مهر ماه سال ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۶٫۲ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه (۳۶) افزایش یافته است و نشان دهنده کند شدن روند افزایش نرخ تورم میباشد.

شاخص گروه عمده خوراکیها، آشامیدنیها و دخانیات در این ماه به رقم ۲۱۳٫۹ رسید که نسبت به ماه قبل ۱٫۳ درصد افزایش نشان می دهد . شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی به عدد۲۱۱٫۶ رسید که نسبت به ماه قبل۱٫۴ درصد افزایش نشان میدهد. 

شاخص گروه اصلی خوراکیها نسبت به ماه مشابه سال قبل۴۶٫۲ درصد افزایش نشان میدهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۵۲ درصد است . 

شاخص گروه عمده خوراکی ها ، آشامیدنی ها و دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل۴۶٫۷ درصد افزایش نشان میدهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به مهر ماه ۹۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل۵۳٫۷ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه (۵۳٫۹) کاهش یافته است.

 شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات در مهر ماه ۹۲ به رقم ۱۵۸٫۴ رسید که ۱٫۵ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان میدهد. 

میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۶٫۵ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به مهر ماه سال نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۲۹٫۶ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به شهریور ماه (۲۹٫۴) افزایش یافته است .

گفتنی است؛ در گزارش ممتاز به نقل از مذکور شاخص کل قیمت شهری در دوره زمانی منتهی به شهریور به ۱۷۰٫۱ درصد و در مهر به ۱۷۲٫۶ درصد عنوان شده است.

شاخص کل تورم ۱۲ ماهه خوراکیها، آشامیدنی ها، دخانیات، کالاهای غیر خوراکی و خدمات در دوره زمانی منتهی به شهریور به ۳۶درصد و در مهر به ۳۶٫۲ درصد رسید.

جداول ْآماری مربوطه در پایگاه الکترونیکی مرکز آمار ایران موجود می باشد.
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.