روند افزایش پورت‌های پر سرعت اینترنتی

پرداخت قبوض، ثبت‌نام‌های اینترنتی، عضویت در کلاس‌های آموزشی، اطلاع از صورت‌حساب‌های بانکی و غیره فعالیت‌هایی است که امروزه از طریق اینترنت انجام می‌شوند و همین روند به کاهش حجم ترافیک شهری کمک بسیاری کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، شرکت مخابرات ایران درباره افزایش پورت‌های پرسرعت تا پایان سال وعده داده بود که این تعداد تا پایان سال به ۶۰۰ هزار پورت افزایش یابد اما طبق آخرین آمار اعلام شده، مخابرات استان تهران دارای ۲۰۰ هزار پورت پرسرعت است.

سمیع‌الله صادقی با اشاره به طرح فیبر نوری شرکت مخابرات به ایسنا گفت: در حال حاضر پروژه GPON آغاز شده و در دو منطقه تهران در حال اجرا است و در صورت خرید تجهیزات در حجم وسیع‌تر، این پروژه در مناطق وسیع‌تری از تهران آغاز خواهد شد.

وی درباره تعداد پورت‌های ADSL اظهار کرد: تعداد پورت‌های موجود مخابرات استان تهران، در حال حاضر ۲۰۰ هزار پورت توزیع‌ شده است که قصد داریم تا پایان سال ۹۱ این تعداد را به ۵۰۰ هزار پورت دیگر توزیع کنیم.

او افزود: سرعت پهنای باند این پورت‌ها طبق آیین‌نامه‌مان ۱۲۸ است که سازمان‌های پژوهشی، آموزشی و تجاری با گرفتن مجوز می‌توانند از سرعت‌های بالاتر برخوردار شوند.

اما پیش‌تر، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و بودجه مخابرات استان تهران با اعلام این مطلب گفته بود که تا پایان سال جاری تعداد پورت‌های پرسرعت به ۶۰۰ هزار پورت افزایش یافته و ۳۰۰ هزار تلفن ثابت به تلفن‌های مشغول به کار این استان افزوده می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.