روند اهداء عضو از بیمار مرگ مغزی در کرمان رو به رشد است

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمان، روند اهداء عضو از بیمار مرگ مغزی را در این استان رو به رشد دانست.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، ” عبدالرضا صباحی” در مراسم  ضیافت افطاری با حضور اعضای تیم پیوند و پزشکان گروه تایید کننده مرگ مغزی کرمان، افزود: فرهنگ سازی در راستای این امر خیرخواهانه نیز باید بیش از این انجام شود.

 وی در ادامه بواسطه فعالیت های خوب صورت گرفته از نیروهای متخصص بخش پیوند اعضا و همچنین تیم گروه تایید کننده مرگ مغزی و سایر دست اندکاران این امر قدردانی و تشکر کرد.

 دکتر صباحی، همچنین از اعلام آمادگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان برای انجام پیوند های قلب و ریه از بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند خبر داد.

  “محسن جلال پور” نیز در این ضیافت، گفت: خیرین سلامت کرمان همه سعی و تلاش خود را در راستای تسریع در امر ساخت و احداث مجموعه پیوند اعضا به کار گرفته اند.

 وی ادامه داد: امیدواریم تا پایان سال ۹۵ مجموعه پیوند اعضا با بیش از ۱۰ هزار متر مربع احداث شود.

 جلال پور، گفت: در حال حاضرچهار هزار متر مربع از این بخش های پیوند اعضا در حال ساخت است و تا پایان سال ۹۱ به بهره برداری می رسد.

 وی خاطرنشان کرد: پیگیر  کامل شدن مجموعه پیوند اعضا استان هستیم و  طرح احداث این مجموعه را به صورت مستمر مورد بازدید قرار می دهیم.

  وی در ادامه بیان کرد: همچنین قرار است بخش دوم مجموعه پیوند اعضا که شامل بخش های پیوند کلیه و کبد است تا پایان سال ۹۲ به بهره برداری برسد.

   وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال ۹۵ مابقی بخش های پیوند نیز در این مجموعه مورد بهره برداری قرار گیرد.

   جلال پور، همچنین در این ضیافت افطاری خواستار ایجاد بخش پیوند پانکراس شد و گفت: امیدواریم بزودی شرایط تجهیزاتی و ساختمانی این بخش نیز در استان کرمان فراهم شود.

 ۱۱۸ مورد پیوند عضو در کرمان انجام شده است

 هماهنگ کننده پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: طی دو سال تا کنون ۱۱۸ مورد پیوند کلیه و کبد در سطح این دانشگاه انجام شده است.

 مجید گیلانی” در این رابطه به وب دا، گفت: از این میزان پیوند، ۱۰۰ مورد مربوط به پیوند کلیه و ۱۸ مورد پیوند کبد است.

   به گفته وی در دو سال گذشته همچنین بیش از ۷۵ مورد رضایتگیری از خانواده های بیماران مرگ مغزی و اهداء اعضای این بیماران انجام شده است.

   گیلانی اضافه کرد: همچنین کرمان در نسبت رضایت دادن از بیمار مرگ مغزی نسبت به جمعیت استان حرف اول را در ایران دارد.

  هماهنگ کننده پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ادامه داد: امیدواریم با همکاری مردم، پیوند عضو باعث نجات جان انسانی هایی که در لیست انتظار دریافت عضو هستند، باشد.

  وی همچنین گفت:  امیدواریم این کار خیرخواهانه با همکار مردم ادامه داشته باشد.

  گیلانی  افزود: در ۱۰ روز گذشته بیش از چهار مورد رضایت گیری از خانواده های بیماران مرگ مغزی در استان انجام شد که این امر نشانه افزایش آگاهی های مردم در زمینه اهداء عضو است.

  وی اضافه کرد: همچنین افزایش آگاهی های مردم نسبت به امر اهداء عضو بیماران مرگ مغزی باعث شده که تعداد دریافت کننگان عضو در لیست انتظار به مراتب کمتر شود.

  هماهنگ کننده پیوند عضو دانشگاه علوم پزشکی کرمان، گفت: خانواده های بیماران مرگ مغزی اعضای عزیزاز دست رفته شان را در راه رضای خداوند اهداء م یکنند و هیچ گونه هزنه ای برای این امر دریافت نمی کنند.

  وی اظهار داشت: همچنین پیوند عضو به بیماران نیازمند عضو به صورت رایگان است و این گونه بیماران هیچ گونه هزینه ای برای عمل پیوند به دانشگاه پرداخت نمی کنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.