روند تعیین تعرفه های درمانی با واقعیات جامعه همخوانی ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید تقی نوربخش گفت: تعرفه جراحی در سال جاری ۶ درصد رشد داشته است.

وی افزود: به طور قطع می توان گفت عدم تناسب میان تعرفه های تعیین شده با نرخ تورم موجود در جامعه مشکلاتی را در پی خواهد داشت.

دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی ایران ضمن تاکید بر اینکه مطابق ماده ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه و قانون بیمه همگانی بایستی تعرفه ها واقعی دیده شوند و متناسب با نرخ رشد تورم افزایش پیدا کنند، اظهار داشت: زمانی که نرخ تورم از سوی بانک مرکزی حدود ۲۲ درصد اعلام می شود، واضح و روشن است که ۶ درصد رشد تعرفه در بخش جراحی از جمله ارتوپدی  نه تنها از منطق قانونی برخوردار نیست بلکه منطق اقتصادی هم ندارد.

عضو شورای عالی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: نتیجه عدم واقعی شدن تعرفه ها افزایش پرداختی از جیب مردم بابت این مابه التفاوت است.  ضمن آنکه باعث به وجود آمدن اختلال در عملکرد و بروز بی انضباطی در جامعه پزشکی می شود که قابل قبول نیست. به هر روی به نظر می رسد این تصمیم  با واقعیات جامعه همسو نیست.

نوربخش درباره تجهیزات مورد استفاده درحیطه تخصصی جراحیهای ارتوپدی ارتوپدی عنوان کرد: متاسفانه کار جدی در قبال تولید تجهیزات مورد نیاز ارتوپدی در کشور صورت نپذیرفته است و درصد قابل توجهی از این تجهیزات وارداتی هستند.

دبیر انجمن علمی جراحان ارتوپدی تاکید کرد: لازم است در این زمینه نیز فعالیت گسترده تری صورت پذیرد. به عنوان مثال پروتزهای ایرانی بسیار محدود هستند و عمده آنها از خارج از کشور وارد می شوند و اعمال تحریمها باعث شده است این تجهیزات با هزینه های سنگین تری وارد شوند.

وی در پایان گفت: بیستمین کنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدی ایران با هدف معرفی جدیدترین روشها و دستاوردهای علم ارتوپدی از ۲۴ تا ۲۸ مهر ماه امسال در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار می‌شود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.