روند تولید سریال «جلال الدین» هم محرمانه شد

با وجود انتشار خبرهایی از آغاز ساخت سریال «جلال الدین» با موضوع زندگی مولانا شاعر مشهور ایرانی در ابتدای تابستان، این روز‌ها خبرهای متناقضی درباره ادامه ساخت این مجموعه تلویزیونی به گوش می‌رسد.

اوایل تابستان رسانه‌ها خبر آغاز تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «جلال الدین» با بازی علی نصیریان، لادن مستوفی و علیرضا خمسه به کارگردانی شهرام اسدی را منتشر کردند اما شنیده‌ها حاکی از این است که ساخت این مجموعه تلویزیونی متوقف شده است. 

 این سریال در حالی در مرحله ساخت قرار می‌گیرد که به دلیل تاخیر و تعلل مسوولان فرهنگی ایران در زمینه به تصویر کشیدن زندگی این شاعر پارسی گوی، مسوولان کشور ترکیه در چند سال اخیر حرکت وسیعی را برای مصادره کردن این شاعر به نفع خود آغاز کرده و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مختلف تلاش کرده‌اند تا مولانا را به عنوان شاعری تُرک زبان به دنیا معرفی کنند! 

 شهرام اسدی کارگردان مجموعه تلویزیونی «جلال الدین» در این خصوص گفت: «هم اکنون سریال در حال تصویربرداری است و تعدادی از بازیگران تست گریم داده‌اند و به دلیل اینکه ساخت این سریال بازیگران زیادی را طلب می‌کند تست گریم بازیگران همچنان ادامه دارد.» 

 علیرضا خمسه، بازیگر سریال «جلال الدین» درخصوص روند سریال اظهار داشت: «تاکنون برای ساخت این سریال هیچ گونه قراردادی با ما امضا نشده و حتی تست گریم هم تا به الان گرفته نشده است.» 

 مهدی همایونفر، تهیه کننده مجموعه تلویزیونی «جلال الدین» از انجام مصاحبه خودداری کرد و گفت: «قرار است فعلاً در زمینه ساخت این سریال اطلاع رسانی انجام نشود.» 

 مجموعه تلویزیونی «جلال الدین» با موضوع زندگی مولانا شاعر قدیم ایرانی، جلال الدین محمد بلخی معروف به مولوی است و طبق برآوردهای اولیه، تولید این سریال به مدت یک سال زمان نیاز دارد.

تصویر برداری سریال «جلال الدین» در روستای خوانسار از توابع شهر اصفهان انجام خواهد شد و برخی خانه‌های این روستا به دلیل بافت قدیمی و همخوانی با حال و هوای داستان از جمله لوکیشن‌های اصلی کار به حساب می‌آیند. ضمن اینکه چندین دکور نیز بنا به نیاز و حجم بالای کار در این منطقه توسط طراحان صحنه بازسازی شده است. 

 از بازیگران اصلی این مجموعه می‌توان به علی نصیریان (در نقش پدر مولانا)، لادن مستوفی (در نقش همسر دوم مولانا) و علیرضا خمسه اشاره کرد. نقش شخصیت مولانا نیز برعهده یک جوان تئاتری گذاشته شده که تاکنون در عرصه تصویر تجربه‌ای نداشته است و بخش‌های جوانی زندگی این شاعر ایرانی را ایفا خواهد کرد. 

 این سریال قصد دارد سه مقطع جوانی، میانسالی و پیری از زندگی جلال الدین محمد بلخی و به ویژه آشنایی تأثیرگذار او با شمس تبریزی را به تصویر بکشد. 

 مهدی همایونفر تهیه کنندگی «جلال الدین» را با درجه کیفی الف ویژه به سفارش گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبکه اول سیما برعهده گرفته است. 

 شهرام اسدی در کارنامه کاری خود کارگردانی فیلم‌های شب واقعه، به من نگاه کن، عشق گمشده، روز واقعه، اوینار و ساخت مجموعه تلویزیونی شیخ بهایی دارد.

۵۷۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. دلاور:

    بخش عمده و خصوصا نخست این سریال در روستای زیبای وانشان شهرستان گلپایگان و بخش های از شهرستان گلپایگان فیلمبرداری شده است. این روستای زیبا در ۸ کیلومتری شهر گلپایگان قراردارد که دارای مناظر زیبا و تاریخی دلنوازی می باشد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.