روند رسیدگی به پرونده ۳هزار میلیاردی ادامه دارد

۲۸ آبان ،

روند رسیدگی به پرونده ۳هزار میلیاردی در دادگاه برای آن دسته از متهمانی که کیفرخواست‌شان صادر شده در حال برگزاری است و قوه قضاییه در نظر دارد که سریعتر به نتیجه برسد و به اطلاع مردم برساند.

به گزارش تفسیری خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، صبح امروز یکی از خبرگزاریها به نقل یک منبع آگاه خبر ادامه رسیدگی پرونده فساد ۳هزار میلیاردی را در دادگاه بر روی خروجی خود گذاشت.

بر اساس این گزارش تفسیری؛ در این خبر آمده که دادگاه روال عادی خود را طی می‌کند و در حال رسیدگی به اتهامات بعضی از متهمان این پرونده در بخش‌های دیگر است و زمانی که نوبت به رسیدگی به اتهامات اشخاصی مثل خاوری رئیس سابق و فراری بانک ملی برسد، قطعاً به مانند دور اول برگزاری دادگاه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

بنابر پیگیری‌های باشگاه خبرنگاران از دفتر سراج، قاضی ویژه دادگاه فساد سه هزار میلیاردی در دور اول، با تاکید بر اینکه قاضی سراج تنها برای رسیدگی به بخش اول این پرونده تعیین شده بود و روند رسیدگی به بخش‌های دیگر پرونده این فساد بزرگ در دادسرای انقلاب ادامه دارد و قاضی سراج در این بخش از بررسی پرونده دخالتی نخواهد داشت.

اما در سی‌و نهمین نشست خبری سخنگوی دستگاه قضا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به خبرنگاران درباره برگزاری دور دوم دادگاه فساد کلان بانگی گفت: کیفرخواست تعدادی از متهمان صادر شده و روند رسیدگی پرونده ادامه دارد و پس از اینکه متهمان به دادگاه احضار شوند، اطلاع رسانی می‌شود.

در ادامه این گزارش تفسیری؛ بر اساس تحقیقات به عمل آمده توسط خبرنگار ما، مشخص شد که دادگاه این پرونده برای آن بخش از متهمانی که کیفرخواست‌ آنها صادر شده در حال برگزاری است و قوه قضاییه در نظر دارد که سریعتر به نتیجه برسد و بیش از این درگیر برگزاری دادگاه‌های علنی نشود و بتواند احکام صادر شده را به اطلاع عموم رسانده و پاسخی روشن برای اذهان عمومی باشد.

گفتنی است؛ روند رسیدگی به پرونده فساد سه هزار میلیاردی از بهمن سال ۹۰ در دادگاه به ریاست قاضی سراج آغاز و در جریان این دادگاه به اتهامات ۳۹ متهم رسیدگی شد.

پس از پایان دادگاه‌ها ۲ نفر از این متهمان تبرئه و برای سایر متهمان، احکام متناسب با جرم‌ آنها صادر شد و در حال حاضر تمام ۳۷ متهم تقاضای تجدیدنظر خود را به دیوان عالی کشور ارسال کرده اند تا بار دیگر احکام صادره مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.