روند قانونی تعطیلی پنج‌شنبه‌ها طی شده است

جام جم آنلاین: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه روند قانونی تعطیلی پنج‌شنبه‌ها طی شده است گفت: تا حالا مگر مصوبه‌ای داشته‌ا‌یم که گفته باشد آموزش و پرورش چه روزی درس بدهد؟ و تنها این شورای عالی آموزش و پرورش بوده که تصمیم گرفته است.

 به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت،حمیدرضا حاجی‌بابایی در پاسخ به این پرسش که «چه ضمانتی برای اجرای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها وجود دارد و اینکه وزیر بعدی آن را حذف نکند»، اظهار داشت: بند الف راهکار ۱،۱ در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بر «متناسب‌ ‌سازی حجم و محتوای کتاب درسی و ساعات و روزهای آموزشی با توانمندی‌ها و ویژگی‌های دانش‌آموزان» و راهکار ۲۱،۶ بر «تحول در ساختار و مدیریت زمان آموزش در مدارس و تعیین و متناسب‌سازی ساعات و روزهای آموزشی در طول هفته» اشاره دارد.

وی در واکنش به این جمله که «این راهکارها به معنای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نیست و ممکن است وزیر بعدی عنوان کند که در نظر دارد روز دیگری را تعطیل کند»، گفت: حرف شما درست است ولی به همین راحتی نمی‌تواند تغییر دهد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها نیاز به مصوبه مجلس هم دارد؟» بیان کرد: تا حالا مگر مصوبه‌ای داریم که گفته باشد آموزش و پرورش چه روزی درس بدهد؟ و تنها این شورای عالی آموزش و پرورش بوده که تصمیم گرفته است.

وی ادامه داد: ۱۷ سال است که پیش‌دانشگاهی روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه تعطیل است، چه کسی تصویب کرده است؟

حاجی‌بابایی افزود: چه کسی تصویب کرده که مدارس یک‌نوبته یا دونوبته باشد و چه کسی تصمیم‌گرفته است که معلم ۳۲ ساعت یا ۳۴ ساعت درس بدهد؟

وی اضافه کرد: بر اساس برنامه پنجم توسعه، تحول بنیادین بر اساس فلسفه تعلیم و تربیت باید در هیئت دولت مصوب شود که به جز در هیئت دولت، در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مصوب کردیم.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: اگر قرار است تعطیلی روزهای پنج‌شنبه تغییر کند، باید وزیر آینده نیز مراحل قانونی را طی کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.