روند کاهش تولید نفت ایران به مرز توقف رسید

اوپک اعلام کرد تولید نفت ایران در شهریور ماه تنها ۸۰۰ بشکه کاهش یافته است که به عقیده تحلیلگران این امر نشان دهنده از بین رفتن اثر تحریم نفتی غرب بر این کشور است.

بولتن نیوز:به نقل از سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) تولید نفت ۱۲ کشور عضو این سازمان در ماه سپتامبر با ۲۶۴ هزار بشکه در روز کاهش مواجه شده به ۳۱٫۰۷۸ میلیون بشکه در روز رسید.

در این میان تولید نفت ایران با کاهش ۸۰۰ بشکه در روز نسبت به ماه قبل به ۲٫۷۲۳ میلیون بشکه در روز رسید. منابع رسمی ایران این رقم را که بر اساس گزارش اوپک از منابع ثانویه بدست آمده است تایید نمی کنند و تولید نفت ایران را بیشتر از این رقم می دانند.

در ماه مرداد ۱۳ هزار بشکه در روز و در ماه قبل از آن ۷۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت ایران کاسته شده بود. بر این اساس روند کاهش تولید نفت ایران طی ماه های اخیر کندتر شده و به سمت صفر شدن پیش رفته است.

بر اساس گزارش اوپک روند کاهش تولید نفت ایران تقریبا متوقف شده است و این امر نشان می دهد ایران توانسته است تحریم نفتی غرب را پشت سر بگذارد. انتظار می رود با ورود به فصل سرما تولید و صادرات نفت ایران بیش از پیش افزایش یابد.

بر اساس این گزارش علاوه بر ایران کشورهای الجزایر، آنگولا، اکوادور، نیجریه، قطر و ونزوئلا نیز با کاهش تولید خود مواجه شده اند و تولید کشورهای دیگر افزایش یافته است.

بیشترین رقم کاهش تولید به آنگولا تعلق دارد. تولید نفت این کشور در ماه سپتامبر ۱۷۹ هزار بشکه در روز کاهش داشته است. بیشترین رقم افزایش تولید نیز به عربستان با ۴۶ هزار بشکه در روز تعلق داشته است. تولید نفت عربستان در این ماه ۴۶ هزار بشکه در روز افزایش یافته و به ۹٫۸۵۴ میلیون بشکه در روز رسیده است.(فارس)


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.