رونق بیشتر ساخت مسکن موجب اشتغالزایی در کشور می شود

به گزارش ایرنا، مهندس ‘علی نیکزاد’ عصر شنبه در حاشیه افتتاح ۸۳۹ واحد مسکونی با استفاده از تسهیلات بافت فرسوده استان مرکزی در اراک افزود: همچنین توسعه و پیشرفت مسکن در کشور به کاهش تورم نیز کمک فراوانی می کند.

وی ادامه داد: وجود مسکن به تحکیم بنیان خانواده کمک کرده و دغدغه والدین را از این موضوع به بحث تربیت و پرورش فرزندان متمرکز خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطر نشان کرد: دولت عدالت محور با واگذاری زمین به صورت رایگان و تسهیلات قرض الحسنه برای توسعه ساخت و ساز مسکن اهتمام جدی داشته است.

مهندس نیکزاد بیان کرد: ساخت و ساز در بافت های فرسوده به خاطر وجود زیر ساخت ها نیاز به تاسیسات زیر بنایی ندارد بنابراین فعالیت در این بخش با حمایت های دولتی تسهیل می شود.

وی تاکید کرد: به همه افراد متقاضی واجد شرایط در بافت های فرسوده برای ساخت و ساز زمین و تسهیلات داده می شود و سایر مسوولان برای سند دار شدن آن با مردم بیشتر همکاری کنند.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: ساماندهی بافت های فرسوده امری لازم و ضروری است و مسوولان باید در این زمینه از همه ظرفیت ها استفاده کنند.

استاندار استان مرکزی در ادامه این مراسم گفت: ۱۷ بافت فرسوده در شهرستان ساوه و ۱۵ محله در اراک وجود دارند که باید هرچه سریعتر احیا و بازسازی شوند.

‘علی اکبر شعبانی فرد’ افزود: بافت های فرسوده باید به خود مردم واگذار شده و برای ساخت این بافت ها آنان را به صورت همه جانبه یاری کرد.

وی تاکید کرد: مسکن مهر دولت عدالت محور به الگوی مناسبی برای ساخت و ساز در جهان تبدیل شده است زیرا این موضوع موجب شده که اقشار آسیب پذیر صاحب مسکن شوند.

استاندار استان مرکزی یادآور شد: جمعیت بسیار زیادی از راه های این استان عبور می کنند بنابراین با حمایت وزیر راه و شهرسازی راه آهن تهران به ساوه و محورهای مواصلاتی استان مرکزی روز به روز در حال بهبود است.

شعبانی فرد اضافه کرد: با حمایت های وزارت راه و شهرسازی، استان مرکزی رتبه برتر کشور در کاهش تصادفات را کسب کرده است.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل سند زمین ها در بافت های فرسوده باید هر چه سریعتر با همکاری و حمایت مسوولان حل شود.

‘محمدحسن آصفری’ افزود: ۱۲ نقطه سکونت گاه غیر رسمی و بافت فرسوده در شهر اراک وجود دارد که مردم برای دریافت خدمات دولتی در این مناطق با مشکل مواجه هستند.

وی اضافه کرد: حدود ۴۰ هزار واحد مسکونی در کوی سجادیه و امام علی (ع) اراک در بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیر رسمی قرار دارند که برای احیای آن نیاز به ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که امیدواریم وزارت راه و شهرسازی در این زمینه مردم اراک را یاری کند.ک/۲

۵۱۷/۵۰۷/ ۱۵۳۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۸۱۷۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.