رونق فرابورس در چرخه حق تقدم بانک ایران زمین

بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس،حق تقدم بانک ایران زمین دربازار دوم فرابورس با جابجایی ۳۳ میلیون و ۶۰۰ سهم با نرخ ۴۸۱ ریال داشت.

امیر هامونی مدیر بازار فرابورس ایران، در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان این مطلب گفت: در حالی که ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران، با جابجایی ۲۸۳ میلیون اوراق بهادار، به ۳۹۸ میلیارد ریال رسید.
وی تصریح کرد: بیشترین حجم معاملات را در بازارهای اول و دوم فرابورس، حق تقدم بانک ایران زمین در بازار دوم فرابورس با جابجایی ۳۳ میلیون و ۶۰۰ سهم با نرخ ۴۸۱ ریال داشت. کمترین حجم معاملات را افرانت در بازار اول فرابورس با جابجایی هزار و ۷۰۰ سهم و قیمت پایانی ۱۱ هزار و ۲۰ ریال کسب کرد.
هامونی تاکید کرد: بیشترین افزایش قیمت را شرکت پالایش نفت شیراز در بازار دوم با افزایش قیمت ۴٫۹ درصد و قیمت ۳ هزار و ۲۸۳ ریال از آن خود کرد. بیشترین کاهش قیمت را سرمایه گذاری توسعه عمران کرمان با کاهش قیمت ۴٫۸ درصد و قیمت ۹۲۳ ریال در بازار دوم فرابورس در سیستم معاملاتی امروز ثبت کرد.
مدیر بازار فرابورس ایران اظهار داشت: در بازار ابزارهای نوین مالی، بیشترین حجم معاملات را اوراق اجاره سامان با جابجایی ۶۰ هزار و ۹۴۰ برگه داشت. حجم اوراق دیگر به ترتیب ۹ هزار و ۸۵۰ برگه مشارکت نفت فصلی، ۹ هزار و ۷۰ برگه اجاره امید، ۳ هزار و ۴۸۰ برگه مشارکت نارنجستان، ۲ هزار و ۶۴۵ برگه مشارکت مسکن مهر، ۲ هزار و ۲۲۰ برگه اجاره مپنا، ۲ هزار و۷۰ برگه اجاره لیزینگ سینا، هزار و ۹۳۰ برگه اجاره مسکن، هزار و ۲۳۰ برگه اجاره ماهان۲، هزار و ۶۰ برگه اجاره ماهان، ۲۰۰ برگه گواهی سپرده سعدی، ۱۴۰ برگه اجاره جوپار و ۸۰  برگه مشارکت توسعه به قیمت هر برگه یک میلیون ریال جابجا شد.
وی خاطر نشان کرد: قیمت اوراق تسهیلات مسکن نیز حدود تغییر قابل توجهی نداشت و در مرز ۶۱ تا ۶۲ هزار تومان مبادله شد./ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.