رونق معادن سبب “توسعه” مناطق محروم کشور می گردد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون وزیر و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: رونق معادن سبب محرومیت زدایی ، ایجاد اشتغال در مناطق محروم و همچنین توسعه اقتصادی در این مناطق می گردد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از ایمیدرو، «مهدی کرباسیان» با اشاره به اینکه ایران جزو ۱۰ کشور برتر معدنی جهان است، افزود: اغلب مناطق کشور در مناطق محروم واقع می باشند و رونق معادن زمینه را برای شکوفایی اقتصاد این مناطق فراهم می کند.
 
وی یادآورشد: در زنجیره معدن تا صنعت در اقتصادهای صنعتی، به ازای هر یک درصد رشد در بخش معدن حدود سه درصد رشد در صنایع معدنی ایجاد می گردد.
 
کرباسیان با بیان اینکه متناسب با افزایش مصرف انرژی، مصرف صنایع معدنی نیز در ۳۰ سال آینده افزایش می یابد، گفت : فولاد، طلا ، مس و روی هدف اول سرمایه گذاران جهانی است.
 
وی بر لزوم توسعه بخش معدن و صنایع معدنی با توجه به مزیت های نسبی کشور تاکید کرد و افزود: در حال حاضر دارای شرکت های بزرگ بین المللی هر چند محدود در کشور هستیم و بازارهای خوبی در منطقه داریم که بازارهای هدف ما می باشند.
 
معاون وزیرصنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: بخش معدن در اقتصاد بدون نفت که مدنظر سیاستگذاران کشور است، جواب داده و در سال های تحریم، این بخش کمترین آسیب را دیده است.
 
وی با بیان اینکه در برنامه های آینده ایمیدرو، افزایش ظرفیت تولید و همچنین افزایش صادرات پیش بینی شده است، خواستار حضور هر چه بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی شد و افزود: ایمیدرو برای مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح ها، بسته های تشویقی درنظر گرفته است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.