رونمایی از محصولات جدید اپل

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

شرکت اپل روز سه‌شنبه (۲ آبان) از محصول تازه خود در ایالت کالیفرنیا رونمایی نمود. لوح الکترونیکی آی‌پد مینی، ۷ میلی متر قطر دارد و وزن آن نیز ۳۰۰ گرم است. پیش‌تر شرکت‌های گوگل، آمازون و سامسونگ نیز محصول مشابه ای را iبه بازار عرضه نموده بودند و آی‌پد مینی باید در بازار با آنها رقابت کند.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، فیل شیلر، یکی از سخنگویان شرکت اپل در جلسه رونمایی iبه حاضرین گفت آی‌پد مینی ۲۳ درصد نازک‌تر و ۵۳ درصد سبک‌تر از نسل سوم لوح الکترونیکی آی‌پد است که حدود هفت ماه پیش iبه بازار عرضه شد.
 
شیلر گفت : محصول تازه علاوه بر نازکی و سبکی، صفحه بزرگ‌تر و شفاف‌تری دارد و کیفیت دوربین آن نیز iبهتر است.
 
لوح‌های الکترونیکی، کامپیوترهای کوچکی می باشند که صفحه کلیدی ندارند و با لمس صفحه توسط کاربر فعال می‌شوند. ناظران سال‌ها بود که درباره معرفی آی‌پد کوچک‌تر و سبک‌تر توسط شرکت اپل گمانه‌زنی می‌کردند.
 
استیو جابز، رئیس پیشین شرکت اپل دو سال پیش درباره لوح‌های الکترونیکی ۱۷ سانتی‌متری گفته بود آنها “زیاد کوچک” می باشند. اما ظاهراً تصمیم شرکت اپل برای ارائه لوح الکترونیکی کوچک iبه سبب فشار از سوی شرکت‌های رقیب بوده است، که لوح‌های کوچکتر، ظریفتر و ارزان قیمت‌تر ارائه نمودند.
 
شیلر روز سه شنبه در مراسم رونمایی، با گرفتن آی‌پد تازه در کف دست خود، بر کوچک بودن آن تاکید نمود. قیمت آی‌پد با توجه iبه توانایی اتصال iبه شبکه اینترنت و میزان حافظه، تفاوت دارد، اما قمیت ارائه شده برای ساده ترین آن در بازار آمریکا حدود ۳۰۰ دلار است. شرکت اپل هم‌زمان از ارتقاء تعداد دیگری از محصولاتش خبر داد.
 
کامپیوترهای مک‌بوک پرو، آی‌مک و مک‌مینی در میان این محصولات می باشند. کامپیوترهای آی‌مک، نسبت iبه مدل پیشی خود، ۸۰ درصد نازک‌تر شده اند. 
 

 
 
در این مراسم همچنین از مدل iبهبود یافته ی ای مک نیز رونمایی شد .
 
این iMacهای جدید سوپر نازک، ۸۰ درصد (حدود ۵mm) نازک تر و ۳٫۶ کیلوگرم سبک تر از اجداد پیشی خود می باشند. این iMac جدید اپل دارای ابعاد ۲۱٫۵ و ۲۷ اینچ است. همچنین دارای پردازشگرهای i5 چهار هسته و RAM iبه حجم ۳۲GB است. مدل ۲۱٫۵ اینچی آن دارای قیمت پایه ۱۳۰۰ دلار و ۲۷ اینچی آن دارای قیمت پایه ۱۸۰۰ دلار است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.