رونمایی از پایگاه قرآنی کتاب مبین

جام جم آنلاین: پایگاه قرآنی «کتاب مبین» با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی رونمایی شد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ از ویژگی های پایگاه قرآنی «کتاب مبین» دسترسی به قرآن کریم با ترجمه به ۲۰ زبان رایج دنیاست و آیه ها و سوره ها به سهولت با ترجمه های مد نظر کاربران مختلف قابل دسترسی است.

از دیگر ویژگی های بارز این پایگاه «رسم الخط» آن به خط استاد «نی ریزی» می باشد و همچنین در این پایگاه رسم الخط «عثمان طه» نیز قابل دسترسی و ملاحظه است.

فضای مجازی قرآنی «کتاب مبین» گنجینه ای از ترتیل ۷۰ قاری برجسته دنیا در آن تعبیه شده و در این پایگاه ۷۰ دوره کامل ختم قرآن به زبان های مختلف نیز قابل دسترسی است.

بخش تلاوت ماندگار از دیگر قسمت های ویژه این پایگاه قرآنی است که با ورق زدن هر صفحه تلاوت های گوناگون شنیده می شود.

این پایگاه در سه فاز و بخش تعبیه شده که بخش نخست آن شامل موارد فوق بوده و فاز دوم آن مربوط به کودکان و نوشکوفه های قرآنی و آموزش های قرآنی است.

فاز سوم نیز مربوط به امور پژوهش های قرآنی به زبان های مختلف با گنجاندن حداقل ۱۰ هزار مقاله و متن به زبان فارسی که طی امسال و سال آینده و در دو مرحله رونمایی و به بهره برداری خواهد رسید.

آیین رونمایی پایگاه قرآنی «کتاب مبین» با حضور سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، منصور واعظی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جمعی از مسوولان فرهنگی و هنری عصر امروز در دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.