رونمایی از وب پایگاه اینترنتی ممیز در هفتمین سالروز درگذشت هنرمند

دوشنبه ۱۵آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

جزییات مراسم هفتمین سالروز درگذشت زنده‌یاد مرتضی ممیز اعلام شد

جزییات مراسم هفتمین سالروز درگذشت زنده‌یاد مرتضی ممیز در خانه هنرمندان ایران اعلام شد.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین ، هفتمین سالروز درگذشت زنده یاد «مرتضی ممیز» همچون سال‌های گذشته در چند بخش نمایشگاهی و رونمایی کتاب برگزار می‌شود و بار دیگر میزبان یکی از دوستان بین‌المللی این هنرمند طراح است.

نمایشگاه «تصویر رنگ‌ها» منتخب آثار «کیکوفارکاس» طراح برجسته از کشور برزیل را در برمی‌گیرد که همراه با سخنرانی و نمایش آثار این هنرمند در نگارخانه ممیز خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

همچنین در این برنامه نمایشگاه دو طراح سوئیسی و نمایش پوسترهای دو طراح جوان و برجسته از کشور سوئیس با نام‌های «یوناس فوگلی» و «ایری اپلاتیک» در نگارخانه‌های پاییز و زمستان افتتاح می‌شود.

کارگاه عملی یک روزه طراحی پوستر «کیکو فارکاس» با هنرجویان در محل اموزشگاه هنرهای تجسمی ویژه برگزار می‌شود.این برنامه روز دوشنبه – ۲۲ آبان-از ساعت ۹ صبح آغاز می‌شود.

رونمایی از وب پایگاه اینترنتی «مرتضی ممیز» در کنار رونمایی از کتاب «روی جلد کتاب و نشریات» این هنرمند فقید نیز یکی دیگر از بخش‌های این مراسم سالگرد است .این کتاب توسط نشر آبان انتشار یافته است.

هفتمین سالگشت زنده یاد مرتضی ممیز روز جمعه – ۱۹ آبان ماه – ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران برپا می‌شود.

مرتضی ممیز روز چهارم شهریور ماه سال ۱۳۱۵ در تهران به دنیا آمد و پنجم آذرماه سال ۸۴ در روستای نمودان از توابع کرج آرام گرفت.

ممیز فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشکده‌ی هنرهای بسیارزیبای دانشگاه تهران و حاوی گواهینامه طراحی غرفه و ویترین و معماری داخلی از مدرسه‌ی عالی هنرهای تزیینی پاریس بود. او مدیر هنری و طراح گرافیک نشریاتی چون ایران آباد، کتاب هفته، کیهان هفته، فرهنگ کاوش نگین، فرهنگ و زندگی، رودکی، فصل‌نامه خاورمیانه، گفت‌وگو و پیام امروز بوده و مسؤولیت طراحی صحنه و لباس ۱۴ تئاتر و دو فیلم سینمایی را به‌عهده داشت. بسیاری از پوسترهای اتفاقها و بیلبوردهای فیلم‌های سینمایی مطرح را او طراحی نموده است.

چهل‌وپنج سال تلاش بی‌وقفه در عرصه‌ی گرافیک معاصر ایران، ایجاد تشکل حرفه‌یی طراحان گرافیک، خلق فضاهای تازه طراحی، مدیریت هنری و گرافیکی بسیاری از نشریات معتبر ایران، طراحی صحنه و مطرح ساختن گرافیک ایران در صحنه‌های بین‌المللی و بالاخره تدریس و… از ممیز چهره‌ای منحصربه‌فرد و فراتر از مرزهای ایران ساخت.

ممیز کارگردان و طراح سه فیلم کوتاه نیز بود و طراحی و نقاشی، طراحی روی جلد، طراحی اعلان و نشانه‌ها، حرف‌های تجربه و سایر مقاله‌ها، ازجمله تالیفاتش به‌شمار می‌رود.

جایزه‌ و نشان رتبه‌ی اول دانشگاه هنرهای بسیارزیبا، دیپلم بینال پوستر ورشو، جایزه طراح شاعر از فستیوال فیلم کن، دیپلم برای فیلم یک نقطه سبز از فستیوال مسکو، فیلم برگزیده‌ی جشنواره سینمایی بیروت و جایزه ممتاز نمایشگاه طراحی امروز از نشان درجه‌ی یک دولتی ،جمله افتخارهایی است که در کارنامه‌ی این چهره‌ی ماندگار هنر ایران ثبت شده است.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.