رونمایی از پهپاد مهاجر و سامانه موشکیS۲۰۰ /رییس جمهور: حضور بیگانگان عامل اصلی ناامنی در منطقه بوده است

۲۹فروردین۱۳،

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی نژاد که دیروز سفر به سه سه کشور آفریقایی را به پایان برد صبح امروز در رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش شرکت کرد.

در رژه روز ارتش از پهپاد مهاجرB رونمایی شد. در این مراسم همچنین از سامانه موشکی برد متوسط مهرداد دو و سامانه موشکی یا زهرا به طور رسمی رونمایی شد. از دیگر دستاورد‌های پدافند هوایی ارتش سامانه شنود الکترونیکی صیاد ۴۰ بود که در مراسم امروز رونمایی شد.

در مراسم امروز رژه نیروی هوایی ارتش همچنین از سامانه موشکی بهینه شده S200 رونمایی شد.
جمع کثیری از فرماندهان عالی‌رتبه‌ نیروهای مسلح کشورمان از جمله سرلشگر فیروزآبادی رییس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر عطاالله صالحی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، سردار وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین در این مراسم حضور داشتند.
در این مراسم همچنین امیرسرتیپ پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیرسرتیپ خلبان شاه‌صفی فرمانده نیروی هوایی، امیردریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی و امیرسرتیپ اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء ارتش به همراه جمعی دیگر از فرماندهان و مسوولان ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه حضور یافته بودند.
در مراسم رژه امروز قرار است یگان‌های نمونه پیاده و محمول نیروهای چهارگانه ارتش گوشه‌ای از قابلیت‌ها و توانمندی‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذارند.
تعدادی از وابستگان نظامی کشورهای خارجی برای تماشای اقتدار نیروهای مسلح کشورمان و نیز تعداد بسیاری از خبرنگاران داخلی و خارجی برای پوشش رژه روز ارتش، در محل برگزاری این مراسم حضور یافته بودند.

در این مراسم رییس جمهور، ارتش جمهوری اسلامی ایران را الگوی مناسب برای ارتش‌های مستقل جهان دانست.

به گزارش ایسنا، محمود احمدی‌نژاد که در مراسم رژه روز ارتش در جوار حرم مطهر امام خمینی(ره) سخنرانی می‌کرد، با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: امروز یک روز بزرگ و تاریخی است و ماندگار در حیات ارتش جمهوری اسلامی، و ارتش ایران امروز یک نقطه امید و الگو برای ارتش‌های مستقل جهان است.

وی با بیان این‌که امام(ره) بنیانگذار ارتش نوین در ایران بودند، افزود: یک ملت برای حفاظت از استقلال و امنیت ملی خود و حرکت در مسیر پیشرفت نیازمند اقتدار است. اقتدار حقیقی برآمده از داخل و توانمندی‌های قومی و محلی است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: اقتدار عاریه‌ای و استیجاری هرگز نخواهد توانست مدیریت یک ملت را صیانت کند.

رییس جمهور ایمان به خدا را اولین نقطه اقتدار عنوان کرد و اظهار داشت: اتکاء به ملت منبع دیگر اقتدار است. خودباوری و اعتماد به نفس و ایستادگی در برابر قدرت‌های پوشالی و نهراسیدن از آنها و باور به این‌که می‌توانیم نیز منبع عظیم اقتدار است.

وی با بیان این‌که نوآوری، مجهز بودن و بدست آوردن توانمندی‌های مورد نیاز منبع اقتدار است، ادامه داد: حرکت در مسیر تعیین شده و منحرف نشدن از مسیر از منابع دیگر اقتدار یک ملت است، امروز ارتش ما همه ویژگی‌های تجلی اقتدار را در خود دارد.

وی ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران که تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا قرار دارد، ماموریت‌هایی را انجام می‌دهد که ملت ایران به آن سپرده است و ملتی که دارای چنین ارتشی است، هرگز طعم ذلت را نخواهد چشید.

احمدی‌نژاد با بیان این‌که ملت ایران با اتکاء به همین منابع قدرت یعنی ایمان به خدا،‌خودباوری و اتکاء به خود به دنبال صلح و امنیت بوده است، افزود: ملت ایران از منطقه حساس خلیج‌فارس نیز با تدبیر و فرصت دادن و جلب همکاری کشورهای منطقه پاسداری کرده است.

وی با بیان این‌که ملت ایران همواره حافظ امنیت کل منطقه بوده است، ادامه داد: از زمانی که بیگانگان وارد منطقه شده‌اند، ناامنی‌ها آغاز شده و اساسا حضور بیگانگان عامل اصلی ناامنی در منطقه بوده است.

وی تاکید کرد: هر کشوری که متکی به خود باشد می‌تواند در امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی نیز مشارکت فعال داشته باشد؛ چرا که ملتی که تحقیر شدن را برای خود نمی‌پسندد، برای دیگران هم نخواهد پسندید. اقتدار عاریه‌ای جز به ذلت کسانی که متکی به آن می باشند، نخواهید انجامید. پیام ارتش و ملت ایران اتکاء بر اقتدار ملی و حرکت در جهت صلح و امنیت واقعی بین‌المللی در فضای احترام به یکدیگر و محبت و دوستی است.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.