رونمایی از کانسپت جدید رنو+تصاویر

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

رونمایی از کانسپت جدید رنو+تصاویر

خودروی مفهومی جدید رنو با عنوان KWID در نمایشگاه خودروی دهلی در هند رونمایی شد.

به گزارش ممتازنیوز، رنو با معرفی خودروی مفهومی KWID در نمایشگاه خودروی دهلی از یک سو حضور خود در بازار‌های جدید از جمله هند را گسترش خواهد داد و از سوی دیگر توانایی خود را در معرفی خودرو‌های جذاب در کلاس خودرو‌های کوچک به نمایش گذاشته است.
خودروی مفهومی رنو KWID توسط گروهی از طراحان بین المللی با همکاری مرکز طراحی رنو در هند شکل گرفته است و به این ترتیب خودرویی برای بازار‌های جهانی است. هدف اصلی رنو از معرفی این خودوی مفهومی، خریداران جوان هستند و به همین دلیل در طراحی این خودرو تلاش شده نیاز‌های جوانان بیش از هر چیز مد نظر قرار گیرد. رنو KWID نخستین خودروی مفهومی رنو است که در خارج از اروپا رونمایی می‌شود و رونمایی این خودرو در هند نشان دهده اهمیت رنو به بازار‌های نوظهور است. مجموعه طراحان خودرو با در نظر گرفتن این مسئله تلاش کرده‌اند خودرویی کاملا جدید را طراحی کنند و از این نظر می‌توان آن را خودرویی بین الملی برای بازار‌های جهانی دانست.
رنو KWID CONCEPT با وجود آنکه در کلاس خودرو‌های کوچک جای می‌گیرد به گونه ای طراحی شده که خودروی بزرگی به نظر می‌رسد. در این میان ابعاد بزرگ چرخ‌ها و فرم بدنه خودرو نمایی از یک خودروی باگی را به نمایش می‌گذارد، در حالی که فاصله کم محور‌ها با جلو و عقب خودرو از یک سو فضای داخلی را بزرگتر می‌کند و از سوی دیگر ظاهری جسورانه به این خودرو می‌بخشد ضمن آنکه با نگاه به ظاهر خودرو، برآمدگی‌های بدنه آن ظاهری قدرتمند را به نمایش می‌گذارد. این خودرو هر چند با سیستم انتقال قدرت تک دیفرانسیل طراحی شده اما نمای ظاهری آن چهره یک خودروی آفرود را نشان می‌دهد.
در طراحی فضای داخلی این خودرو از آشیانه پرندگان الهام گرفته شده است. صندلی‌های دو رنگ خودرو بر روی یک بخش مرکزی نصب شده‌اند و این گونه به نظر می‌رسد که در فضای داخلی خودرو معلق هستند.
در کنار ظاهر جذاب، خودروی مفومی جدید رنو ترکیبی از فناوری‌های پیشرفته را نیز عرضه می‌کند که بدون شک مهمترین آن‌ها وسیله پرنده همراه این خودرو است که برای نخستین بار در صنعت خودروسازی معرفی می‌شود. این همراه پرنده را می‌توان از طریق یک تبلت که در داشبورد خودرو ادغام شده است کنترل کرد ضمن آنکه قابلیت پرواز به صورت خودکار را نیز دارد. این همراه پرنده کاربرد‌های مختلفی دارد که شامل تصویر برداری از شرایط ترافیک پیش روی خودرو، برداشت تصاویر با نمای باز و بررسی موانع پیش روی خودرو است. این پرنده همراه در بخش ویژه ای در پشت خودرو قرار دارد و با فرمان راننده از جای خود خارج می‌شود.
خودروی مفهومی رنو KWID از موتور ۱٫۲ لیتری بنزین سوز توربوشارژر بهره می‌برد و نیروی آن از طریق گیربکس دوکلاچه جدید رنو موسوم به EDC به چرخ‌ها منتقل می‌شود و به این ترتیب ترکیبی از لذت رانندگی در کنار مصرف سوخت اقتصادی به راننده عرضه خواهد شد. در کنار این موتور درونسوز، رنو KWID همچنان قابلیت تبدیل شدن به یک خودروی تمام الکتریکی را نیز دارد و فضای لازم برای نصب باتری‌ها در آن پیش بینی شده است ضمن آنکه امکان شارژ آن از طریق درگاه نصب شده در جلوی خودرو (پشت لوگوی رنو) میسر خواهد بود.
علاوه بر این‌ها، صندلی‌های برقی، درب‌های برقی و چراغ‌های LED از دیگر امکانات این خودرو است. رنو KWID فاقد دسته دنده است و تعویض دنده‌ها در گیربکس دو کلاچه آن از کنار فرمان انجام می‌شود. یک نمایشگر لمسی در داشبورد وظیفه دریافت فرامین راننده را بر عهده دارد ضمن آنکه امکان اتصال به اینترنت نیز از طریق این صفحه نمایش فراهم شده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.