رونمایی از گذرنامه‌های جدید الکترونیکی

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

ایران > دولت – ممتازنیوز:
سری جدید گذرنامه‌های الکترونیکی درچهاردهمین جلسه ستاد امور گذرنامه با حضور وزیر کشور رونمایی شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مجید آقا بابائی، مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق و دبیر ستاد امور گذرنامه در حاشیه این جلسه و در گفت‌وگو با این پایگاه به تشریح شاخصه‌های امنیتی و کنترلی گذرنامه‌های سری c پرداخت و گفت: استفاده از واتر مارک سه بعدی که تصویر حضرت امام خمینی (ره) در هر سطح از آن به صورت سه رخ نقش بسته و بهره‌گیری از الیاف نامرئی که در همه صفح‌های گذرنامه به صورت فیبرهای نامرئی نامنظم پراکنده شده‌اند بخشی از این شاخص‌هاست.

مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق گفت: اَشکال برجسته در زمینه صفح ‌ها و تصاویر به صورت برجسته و سه بعدی در صفحه پشت جلد طراحی و الگوها به‌صورت منظم و در هم تنیده و به‌صورت پیوسته در آن تکثیر شده‌است.

آقا بابایی داشتن ریز نوشته را که با ابزار بزرگ نمایی قابل مشاهده است از دیگر ویژگی‌های گذرنامه‌های جدید برشمرد و گفت: در گذرنامه سری c ( سی) ، طراحی خطوط با ضخامت متغیر برگرفته از روابط ریاضی است و چاپ عکس دارنده گذرنامه نیز در دو صفحه در نظر گرفته شده‌است.

دبیرستاد گذرنامه ادامه داد: چاپ نامرئی خطوط اصلی بناهای تاریخی در صفحات که در زیر نور ماورای بنفش به رنگ‌های قرمز و سبز روشن نمایان می‌شود و همچنین داشتن لایه محافظ اطلاعات گذرنامه از دیگر ویژگی‌های گذرنامه جدید است .

مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق افزود: شماره سریال به صورت پرینت و لیزری در این گذرنامه در نظر و نخ امنیتی خاص نامرئی نیز در آن به‌کار گرفته شده است.

گذرنامه الکترونیکی جمهوری اسلامی ایران  علاوه بر فیچرهای خاص امنیتی که ذکرشد دارای یک تراشه است که مشخصات دارنده گذرنامه و اطلاعات بیومتریک او در آن ذخیره می‌شود.

– .

RSS
منبع: همشهری
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.