رونمایی از ۱۶ محصول پزشکی در هفته دولت

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، ‘مرضیه وحید دستجردی’ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در مراسم روز پزشک با اعلام این موضوع افزود: تمام این محصولات ، بطور کامل ساخت داخل بوده و صرفه جویی ارزی زیادی عاید کشور می کند.

وی خاطرنشان کرد داروهای سرطان سینه، سرطان پروستات، سرطان ریه، آرتریت روماتوئید -نوعی بیماری مزمن مفصلی- ، پاراتیروئید -نوعی بیماری غده تیروئید – بیماری های خونی و نازایی از جمله داروهایی هستند که طی چند روز آینده رونمایی می شوند.

**بیمه شدن دستیاران و رزیدنت ها

وزیر بهداشت گفت: تمام دانشگاه های علوم پزشکی کشور موظف شده اند دستیاران و رزیدنت های تحت پوشش خود را بیمه کنند.

دستجردی افزود: در گام بعدی ، کارورزان و انترن ها نیز بیمه خواهند شد.

**وضعیت دریافتی پزشکان بهتر می شود

وزیر بهداشت گفت: با اجرای برنامه پزشک خانواده وضعیت دریافتی پزشکان بسیار بهتر از گذشته خواهد شد.

دستجردی افزود: هم اکنون برنامه پزشک خانواده در پنج استان کشور اجرا شده و با هماهنگی با سازمان های بیمه گر و وزارت رفاه، مقرر شده تا دریافتی های پزشکان بهتر شده و به موقع پرداخت شود.

**پیشنهاد افزایش حقوق پزشکان مناطق محروم

وزیر بهداشت با اشاره به تاخیر در پرداخت های سازمان های بیمه و به دنبال آن، تاخیر در پرداخت اضافه کاری های پزشکان گفت:این وزارتخانه پیشنهاد افزایش حقوق پزشکان مناطق محروم را به حوزه ریاست جمهوری ارایه داده اما هنوز تایید نشده است.

وی یادآور شد قبلا اعتباری برای ماندگاری پزشکان در مناطق محروم در بودجه تعیین شده بود اما به دلیل برخی سیاست های انقباضی این اعتبار تقریبا حذف شده است.

دستجردی اظهار امیدواری کرد با اجرای برنامه پزشک خانواده و اعتبارات ذخیره شده سازمان های بیمه گر، دریافتی های پزشکان ، ترمیم شود.

**فقط دانش آموختگان پزشکی به مناطق محروم اعزام می شوند

وزیر بهداشت گفت: همه دانشجویان در دانشگاه های دولتی از خدمات تحصیلی رایگان ، بهره مند می شوند اما فقط دانش آموختگان رشته های پزشکی برای گذراندن طرح و اردوهای جهادی به مناطق محروم اعزام می شوند.

دستجردی در ادامه به تلاش های جامعه پزشکی در حادثه زلزله آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: جامعه پزشکی در این حادثه کمتر از ۲۴ ساعت، یک هزار و ۳۰۰ عمل جراحی کوچک و ۷۰۰ عمل جراحی بزرگ انجام داد و تمام مصدومان این حادثه ظرف این مدت به صورت سرپایی مداوا شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هم اکنون ۲۰ هزار پزشک عمومی در سراسر کشور فعالیت دارند ، گفت: برای اجرای برنامه پزشک خانواده به ۳۰ هزار پزشک عمومی نیاز است بنابر این کمبود این نوع پزشک هم وجود خواهد داشت.

در مراسم روز پزشک از تعدادی از پزشکان ممتاز و پیش کسوت کشور تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

اجتمام**۹۱۸۵ ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۸۶۸۲۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.