رونمایی ضریح مطهر امام حسین (ع) با حضور رییس دفتر مقام معظم رهبری/ تقدیر رییس مجلس از استاد فرشچیان – اخبار فرهنگی هنری

 به گزارش خبرنگار خبرآنلاین در قم در این مراسم که همچنین دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، قائم مقام تولیت حرم امام حسین، مسئولان تولیت های حرم کاظمین و سامرا و هیئت اعزامی از حرم امیرالمومنین (ع) ، حجج اسلام و المسلمین قاضی عسکر، فاضل لنکرانی، شهرستانی، آشتیانی، نمایندگان بیوت مراجع تقلید ، جمعی از مسئولان استان و مقامات لشکری و کشوری حضور داشتند، حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد، رییس هیئت امنای ساخت ضریح مطهر سیدالشهدا (ع) ضمن تقدیر از همه شخصیت ها و به ویژه میهمانانی از کشورهای عراق، عربستان، بحرین، کویت و پاکستان ، ابراز داشت: جا دارد در این مراسم معنوی از روحانیت معظم به ویژه بیوت مراجع عظام تقلید و نیز تولیت حرم مطهر امام حسین و مسئولان ستاد بازسازی عتبات کمال تشکر را داشته باشیم که با رهنمودها و راهنمایی های خود ما را در این امر مقدس یاری رساندند.

وی همچنین افزود: پس از ۶ سال کار و تلاش بی وقفه و شبانه روزی برای ساخت ضریح مطهر این کار عظیم به پایان رسیده و امروز شاهد رونمایی از این اثر ارزشمند هستیم.

این استاد حوزه با اشاره به این که امروز حقیقتا روز بزرگ و به یادماندنی است، گفت: امروز از ضریح بزرگ شخصیتی پرده برداری می کنیم که پیامبر اکرم (ص) تنها در وصف ایشان فرمود که او «مصباح الهدی و سفینه النجاه» است.

وی با اشاره به نصایح و رهنمودهای مراجع معظم چه درگذشتگان و چه کسانی که در حال حاضر توفیق شرفیابی به خدمتشان را داریم، گفت: باید به ویژه از عنایات مقام معظم رهبری و نیز آیت الله العظمی سیستانی در این امر مقدس کمال تشکر را داشته باشیم.

دکتر لاریجانی: ساخت ضریح امام حسین (ع) افتخار ایرانیان و شیعیان است

دکتر علی لاریجانی، طی سخنانی در مراسم رونمایی از ضریح مطهر امام حسین (ع) از استاد فرشچیان تقدیر کرد و گفت: باید از هنرمندان استان های مختلف کشور به ویژه استان قم که تحت اشراف هنرمند بزرگ ایران، استاد محمود فرشچیان این کار بزرگ را به سامان رساندند، تشکر ویژه داشته باشیم.
رئیس مجلس پیش از ظهر امروز در مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، ضمن تشکر از همه دست اندرکاران ساخت این ضریح مطهر ، هیئت امنا و به ویژه عنایات مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید به این پروژه عظیم ابراز داشت: این کار بزرگ برای همه ایرانیان و شیعیان اثری ماندگار و افتخار آمیز محسوب می شود که نتیجه همکاری و معاضدت مسئولان ایران و عراق به ویژه متولیان مراقد شریفه اهل بیت (ع) در این کشور است.

وی همچنین با بیان این که از سده های نخست اسلام، ایرانیان با وجود همه سختی ها و محدودیت های حکام جور، اعتقاد و باور به تفکر شیعی داشته اند، گفت: آن چه مسلم است این که همواره رگه هایی از اندیشه ولایی محبان اهل بیت (ع) در ایران وجود داشته است.

لاریجانی با اشاره به این که ایرانیان محبان اهل بیت (ع) بوده و هستند، بیان داشت: این مساله به ویژه در زمان حضور امام رضا (ع) در ایران که البته با اجبار ایشان ولایت عهدی را پذیرفت، بیش از پیش خود را نشان می دهد و از آن زمان به طور خاص، تفکر شیعی و برگرفته از معارف اهل بیت (ع) در ایران گسترش یافت.

وی با اشاره به وجود نحله های مختلف در زمان امام رضا (ع) و نقش حضرت در ترویج معارف اسلامی خاطرنشان کرد: بزرگانی از قم نیز در ترویج احادیث منقول از امام رضا (ع) نقش داشته اند و اساسا نقش مردم قم در گسترش فرهنگ شیعی یک نقش ویژه به شمار می رود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با همه این مسایل انصافا حق هم این بود که این کار عظیم که پاسداشت تفکر ولایی است در شهر مقدس قم انجام شود.

وی در ادامه با بیان این که فهم تفکر ولایی در عالم اسلام، اختصاص به شیعیان دارد، اظهار داشت: ایرانیان مسلمان با خلق آثار برجسته هنری و فرهنگی ، نقش مهمی در ترویج فرهنگ ولایی و شیعی در جهان داشته اند.

لاریجانی ضمن قدردانی از همه هنرمندان و اساتید در انجام این پروژه به ویژه استاد فرشچیان گفت: کارهای ایشان همواره از پختگی لازم برخوردار بوده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حاکمیت مردم سالاری در عراق ابراز داشت: مسئولان امروز عراق، توجه خاصی به نمادهای دینی و مذهبی این کشور دارند و همین مساله زمینه و بستر همکاری در کارهای دیگر را به خوبی فراهم می کند.

/۳۰۳۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.