رویترز: کفه ترازو به نفع ایران سنگینی می‌کند

۲۰خردادماه،

تیم ملی فوتبال لبنان در آخرین بازی خود در انتخابی جام جهانی سه‌شنبه شب به مصاف ایران می‌رود. خبرگزاری رویترز در گزارشی به تحلیل این بازی پرداخت و نوشت: لبنان می‌خواهد با خاطره‌ای خوب با انتخابی جام جهانی خداحافظی کند. شاگردان تئو بوکر در حالی در ورزشگاه آزادی به مصاف ایران می‌روند که هیچ شانسی برای صعود به جام جهانی ندارند. آنها با ۵ امتیاز از ۷ بازی قعرنشین جدول رده‌بندی گروه خود می باشند. اما بازیکنان ایران انگیزه بسیار بالایی برای پیروزی دارند. آن‌ها با روحیه خوبی پای به این دیدار می‌گذارند. چنانچه بازی کره جنوبی و ازبکستان مساوی شود و ایران بتواند لبنان را شکست دهد صدر جدول رده‌بندی دستخوش تغییر خواهد شد و ایران به صدر خواهد رفت.

به گزارش ایسنا،در ادامه گزارش رویترز آمده است: کره جنوبی با ۱۱ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به ازبکستان صدرنشین است، ایران با ۱۰ امتیاز در جایگاه سوم است و با تیم چهارم ۳ امتیاز اختلاف دارد. لبنان تنها یک بار در این مرحله به پیروزی رسیده است که آن هم برابر ایران بود. البته شاگردان کی‌روش انتقام این شکست را گرفتند و در انتخابی جام ملت‌های آسیا با ۵ گل لبنان را در هم کوبیدند.

تئوبوکر که برای اولین بار لبنان را به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی رساند برای بازی سه‌شنبه شب حساب ویژه‌ای بر روی “حسن معتوق” مهاجم الشعب امارات باز کرده است. این مهاجم لژیونر هفته قبل تیمش را برابر کره جنوبی پیش انداخت اما گل او در ثانیه‌های پایانی پاسخ داده شد تا لبنان عملا شانس خود را برای صعود به جام جهانی از دست دهد.

آنچه که بوکر را نگران می‌کند، غیبت چند بازیکن اصلی این تیم است. بلال نجارین و علی حمام دو مهره اصلی خط دفاعی لبنان به خاطر دلایل شخصی به سفر رفته‌اند و به بازی سه‌شنبه نخواهند رسید. یوسف محمد، دیگر مدافع لبنان هم به خاطر پاره شدن رباط صلیبی در دیدار برابر کره جنوبی نمی‌تواند تیمش را همراهی کند.

هیثم فاعور، محمد حیدر و ولید اسماعیل هم به خاطر محرومیت به بازی سه‌شنبه نخواهند رسید، سرمربی آلمانی لبنان برای جبران غیبت مهره‌های اصلی خود چند بازیکن جدید مثل حمزه سلامی و محمد حمود را به تیم فرا خوانده است.

به نظر می‌رسد کفه ترازو به نفع ایران سنگینی می کند. کارلوس کی‌روش تلاش می‌کند تا تیمش برابر لبنان غافلگیر نشود و با پیروزی در این دیدار پای به مصاف کره جنوبی بگذارد. کی‌روش برای این دیدار حساب ویژه‌ای روی تجربه مسعود شجاعی، جواد نکونام، محمدرضا خلعتبری و رضا قوچان نژاد بازی کرده است. قوچان نژاد تک گل تیمش را در دیدار برابر قطر به ثمر رساند و امید اول کی‌روش در خط حمله است.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.