روکارد حامل پیامی از جانب اولاند نیست

جام جم آنلاین: روزنامه فرانسوی فیگارو در خبری به نقل از اطرافیان رئیس‌جمهور جدید فرانسه، ضمن خصوصی ارزیابی کردن سفر نخست‌وزیر سوسیالیست سابق فرانسه به تهران اعلام کرد که وی حامل هیچ پیامی از جانب فرانسوآ اولاند نیست.

وی در جریان سفر به تهران با برخی از مقامات کشورمان از جمله سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی و علی اکبر صالحی وزیر اور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرده است.

 روزنامه فرانسوی “فیگارو” نوشت، بنا بر اعلام اطرافیان “فرانسوآ اولاند” رئیس‌جمهور جدید فرانسه، “مایکل روکارد” نخست‌وزیر سابق فرانسه که هم‌اکنون در قالب سفری سه روزه در تهران به سر می‌برد، حامل هیچگونه پیامی از سوی اولاند نیست و در قالب مأموریت کاری از طرف وی به تهران اعزام نشده است.

این منبع افزود: سفر روکارد به تهران یک سفر خصوصی و ابتکاری شخصی است و وی حامل هیچ پیام و در حال انجام هیچ مأموریتی نیست.

این منابع همچنین خاطرنشان کردند: موضع فرانسوآ اولاند در خصوص برنامه هسته‌ای ایران مشخص است و آن اینکه ایران باید خود را با الزامات بین‌المللی تطبیق داده و با توقف فعالیت‌های هسته‌ای خود به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشد. ایران همچنین باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل داشته باشد.

مایکل روکارد جمعه شب گذشته در چارچوب سفری سه روزی به منظور دیدار با مقامات ایرانی وارد تهران شد.(فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.