رویانیان:ورزشی بودن وزیر ورزش نصف یک روی سکه است/خوشحالم واگذاری پرسپولیس و استقلال در اولویت است

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > مدیریت ورزش – پایگاه اینترنتی رسمی باشگاه پرسپولیس نوشت:

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: سرپرست وزارت ورزش و جوانان خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال را در دستور کار خود قرار داده است. محمد رویانیان افزود: بر حسب پیگیری‌هایی که انجام داده‌ام به این نتیجه رسیدیم که سرپرست وزارت ورزش و جوانان به خصوصی سازی باشگاه‌ها اهمیت داده و واگذاری سهام پرسپولیس به بخش خصوصی را در دستور کار خود و اولویت‌های واگذاری قرار داده است. ما امیدواریم که این اتفاق مهم سرعت بیشتری گرفته و شاهد عملی شدن موضوعی باشیم که مدت‌ها است راجع به آن بحث می‌شود.

محمد رویانیان در ادامه گفت: به اعتقاد بنده، ورزشی بودن وزیر ورزش نصف یک روی سکه وزارت ورزش و جوانان است. چرا که وزارت ورزش فقط به ورزش محدود نمی‌شود و وزارت جوانان و ورزش است. بر اساس این مفهوم باید به نیازهای اجتماعی جوانان و مردم و نیازهای فرهنگی توجه بسیاری داشت.

وی تصریح کرد: وزیر ورزش و جوانان می‌تواند ورزشی باشد اما به اعتقاد بنده و بسیار‌ها لزوما هم نباید ورزشی باشد بلکه باید دارای دانش اجتماعی، بینش فرهنگی، تخصص‌گرا، معتدل و مورد اعتماد مسوولان و هیات دولت باشد تا بتواند بسیاری از امور را پیش برده و به این وزارتخانه و بحث‌های مرتبط با آن خدمت کند.

رویانیان در ادامه گفت: با توجه به آنکه وزارت ورزش و جوانان شامل بخش جوانان نیز می‌شود، ورزشی بودن وزیر الزام نیست و می‌توان با بهره‌گیری از متخصصین، کارشناسان و نخبگان ورزشی در پست های مختلف به ورزش کشور خدمت شایسته نماید. به طور مثال؛ آقای حمید سجادی که از قهرمانان بنام ورزش کشور بوده‌اند و یک کاندیدای تمام عیار ورزشی با تحصیلات عالیه و سوابق قهرمانی به حساب می‌آمدند از مجلس رأی اعتماد نگرفتند اما مجلس به آقای عباسی رأی داد. شاید به این خاطر که سایر شرایط در ایشان بیشتر بود.

وی در ادامه افزود: آقای عباسی در دوران کوتاه مدیریت خود در وزارت ورزش و جوانان انصافا عملکرد موفقی داشتند و این نشان می‌دهد با توجه به اینکه ورزش بخشی از وزارت ورزش و جوانان است، وزیر مربوطه می‌تواند ورزشی باشد اما نباید لزوما ورزشی باشد. وزیر می‌تواند یک فرد جامعه‌نگر، دانش محور و دارای بینش فرهنگی باشد و از سوابق مدیریتی خوب برخوردار بوده و با بهره‌گیری از متخصصان ورزشی بتواند به ورزش کشور خدمت کند.

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس دربارهٔ انتظارات موجود از وزارت ورزش گفت: حفظ استقلال فدراسیون‌ها، باشگاه محوری‌، اقتصاد محور کردن ورزش و خصوصی سازی کردن آن و کاهش تصدی‌گری دولت در ورزش و توجه به ورزش همگانی از جمله اموری است که امیدواریم به آن توجه شود.

رویانیان در پایان خاطر نشان کرد: بنده با آقای صالحی امیری صحبتی داشتم و دیدگاه‌های ایشان نیز همین است و بسیار خوشحالم که ایشان مشکلات پرسپولیس و استقلال را ریشه‌یابی کرده و واگذاری پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی را در اولویت واگذاری باشگاه‌های دولتی قرار داده است.

۲۵۱ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: پایگاه اینترنتی خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.