رویانیان: ابهام تاریخی دربارهٔ سه پنالتی دربی را برطرف می‌کنیم

۰۹ام بهمن ،

به رغم اتفاق نظر دربارهٔ دو پنالتی سوخته پرسپولیس

مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: دو صحنه پنالتی کم بود، یک صحنه دیگر هم اضافه شد. در دربی رفت هم که یک پنالتی برای ما نگرفتند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛ محمد رویانیان افزود: این ابهام تاریخی دربارهٔ سه خطای پنالتی در دربی ۷۶ پاک شدنی است و ما آن را به هر شکل ممکن برطرف می کنیم. این ابهام تاریخی باید مستند و مستدل پاسخ داده شود هر چند که اغلب کارشناسان این خطا بویژه دو صحنه را خطای آشکار پنالتی دانسته اند.

وی افزود: خطا روی سید جلال حسینی هر چند کارشناس برنامه ۹۰ آنرا پنالتی ندانست ولی کارشناسان دیگر متفق‌القول پنالتی بودن آنرا محرز دانستند. در بازی دربی سه صحنه پنالتی وجود داشت که داور به سادگی از کنار آن گذشت. عجیب اینکه هر سه صحنه به سود پرسپولیس بود که دیده نشد. خطایی که روی سید جلال حسینی اتفاق افتاد و در برنامه ۹۰ رونمایی شد، پنالتی محض بود که قریب به اتفاق کارشناسان داوری روی آن اشتراک نظر دارند. سبب تاسف و تعجب است که پرسپولیس اینگونه از اشتباهات داوری متضرر شود.

مدیر عامل پرسپولیس گفت: در دربی رفت هم همه شاهد بودند که پنالتی مسلم روی بنگر گرفته نشد و پرسپولیس فقط در دو دیدار رفت و برگشت دربی در این فصل چهار امتیاز از دست داده است. غیر از این موارد در بازی های اخیر که گل محمدی سرمربی تیم پرسپولیس بوده است سه پنالتی دیگر هم گرفته نشد که کارشناسان روی آنها اجماع نظر داشتند. اگر امتیازات این بازی ها اکنون در حساب پرسپولیس بود و در مکان های بالای جدول قرار می گرفتیم.

وی ادامه داد: متاسفانه آقای فنایی کارشناس داوری برنامه ۹۰ هم سعی کرد به جای پرداختن به اصل موضوع، کدخدا منشی کرد. او من و فتح اله زاده را نصیحت می‌کرد در حالی که در صحبت های او تحقیر و توهین حس می شد. مگر من و فتح اله زاده قهر هستیم که آشتی کنیم. ایشان حتی به سرمربی ما هم اجازه صحبت نمی داد. وقتی آقای گل محمدی روی آنتن برنامه آمد که از حق خود و تیم خود و به هواداران بگوید با او طوری صحبت کرد که گویی حق اظهار نظر ندارد. ما به شخصیت آقای فنایی احترام می‌گذاریم اما کارشناسی ایشان را ملاک قضاوت قرار نمی‌دهیم چون به هر حال ایشان با کمیته داوران همکاری می‌کند.

رویانیان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود سه اخطاره شدن حقیقی برنامه ریزی شده بود، تصریح کرد: در مورد این مساله شائبه‌های بسیار و شایعاتی در محافل فوتبالی مطرح شده است ولی من نمی‌خواهم دربارهٔ آن صحبت کنم. آنچه مسلم است این که آن صحنه می‌توانست پنالتی باشد و به نقل از همه کارشناسان نباید به حقیقی کارت زرد داده می شد اما در اینجا هم اشتباه داوری به ما ضربه زد چون بازیکن تاثیرگذار خود را از دست دادیم.

رویانیان در ادامه صحبت‌هایش تاکید کرد: ما با آقای قهرمانی مشکلی نداریم. بحث ما فنی است. به هر حال قضاوت‌های ایشان در این فصل و فصل‌های قبل به ضرر پرسپولیس بوده و در نقطه مقابل اشتباهات دیگرشان به سود استقلال تمام شده است. او داوری بود که به همین دلایل هواداران پرسپولیس برای دربی روی او ذهنیت داشتند. بنده هم ۴۸ ساعت قبل از بازی با کفاشیان و مقامات بلند پایه فدراسیون تماس گرفتم که چرا با وجود این شرایط او را انتخاب کرده و روی این انتخاب اصرار دارند. مساله ناراحت کننده دیگر اینکه در همان بازی دربی ناظر داوری قبل از اینکه صحنه‌های آهسته را ببیند قضاوت کرده و در حمایت از قهرمانی و کمیته داوران صحبت کرده است.

وی خاطر نشان کرد: آقای قهرمانی چند هفته پیش داور دیدار استقلال با نفت بود که کارشناسان دیدند دو بازیکن نفت به اشتباه اخراج شدند تا مجبور باشند بازی را ۹ نفره دنبال کنند با این وجود گل مردود استقلال هم به اشتباه صحیح اعلام شد.

رویانیان در پایان گفت: همین آقای قهرمانی در بازی ما با فجر سپاسی یک پنالتی ما را نگرفت و یک خطای بی مورد شش ثانیه علیه نیلسون اعلام کرد. از سوی دیگر می‌شنویم کارشناسان داوری می‌گویند مشابه تنه‌ای که در بازی دربی به محمد نوری زده شد در جام حذفی و در بازی پرسپولیس و سپاهان توسط پژمان نوری اتفاق افتاده بود که آقای قهرمانی آن را به سود حریف پنالتی اعلام کرد. ما این مسائل را بعد از بازی، به فدراسیون متذکر شده بودیم و با وجود همه اینها فدراسیون بر تصمیم خود اصرار کرد و حالا ما با تبعات اشتباهات داوری مواجه شدیم، هم در بازی دربی، هم در جدول لیگ و هم در همین بازی با فولاد که حقیقی را در اختیار نداریم./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.