رویت «مردان عنکبوتی» در روستاهای خراسان

به گزارش ممتازنیوز به نقل ازممتازنیوز، از چندی پیش ماجراهایی از روستاهای بجنورد از قول مردم نقل می شد مبنی بر این که افرادی شبانه به خانه های مردم روستا می روند اما سرقتی انجام نمی دهند. این مسئله باعث ایجاد ترس در مردم این منطقه شده بود.
افرادی که از نزدیک، لحظاتی این مجرمان را دیده بودند، ادعا می کردند آن ها مثل عنکبوت از دیوار بالا و روی پشت بام ها راه می روند. هر شب تعدادی از اهالی روستا به مأموران اطلاع می دادند که این افراد را مشاهده کرده اند؛ از این رو مأموران به طور نامحسوس با همکاری مردم روستا گشت های شبانه را برای شناسایی و دستگیری این افراد آغاز کردند.
تحقیقات مأموران ادامه داشت تا این که یکی از اهالی، چهره یکی از مردان عنکبوتی را که به منزلش وارد شده بود شناسایی کرد و این موضوع را به اطلاع مأموران رساند. مأموران با انجام یک سری اقدامات پلیسی موفق شدند آن متهم را دستگیر کنند.متهم در مراحل بازجویی منکر هر گونه دخالت در ناامنی منطقه شد اما در نهایت وقتی در مقابل مستندات و مدارک پلیس قرار گرفت لب به اعتراف گشود و افرادی را که با او در این ناامنی ها حضور داشتند معرفی کرد.
پلیس در اقدامی غافلگیرانه، دیگر اعضای باند عنکبوت را دستگیر کرد و آنان نیز به جرم خود اعتراف کردند. با دستگیری این افراد ماجرای ناامنی روستای ملکش و برخی مناطق اطراف و ورود شبانه به منازل شهروندان خاتمه یافت.
تعدادی از شاکیان که در مقابل ورودی پاسگاه مرکزی ملکش ایستاده بودند،  ماجرا را این چنین بیان کردند: از ۱۵ فروردین امسال شاهد ورود این افراد به منازلمان بودیم؛ به همین دلیل مردم روستا احساس ناامنی و ترس می کردند.یکی از شاکیان با اشاره به ماجرای شبی که این افراد به داخل خانه اش آمده بودند، گفت: وقتی ساعت ۳ و نیم صبح از خواب بیدار شدم، فرد سیاه پوشی را بالای سر دخترم دیدم که ایستاده بود اما هنگامی که به سمتش رفتم پا به فرار گذاشت.
وی ادامه داد: با توجه به این که فضای خانه تاریک بود چهره فرد را شناسایی نکردم و با سر و صدا از همسایه ها کمک خواستم.یکی دیگر از شاکیان که بسیار ناراحت بود، گفت: هیچ وقت فکر نمی کردیم تعدادی از جوانان این روستا عامل این همه ناامنی باشند.وی گفت: شب با صدای راه رفتن فردی روی پشت بام از خواب بیدار شدم و وقتی بیرون آمدم فردی را که روی پشت بام خانه در حال راه رفتن بود مشاهده کردم که با سروصدای من پا به فرار گذاشت.
با جوان ۲۲ ساله ای که دستانش با دستبند سرد قانون بسته شده بود، در گوشه راهروی پاسگاه به گفت وگو نشستم. او که به اتهام ناامنی دستگیر شده است، ماجرای مردان عنکبوتی را تعریف کرد و گفت: به خانه های مردم می رفتیم و دست به اقدامات مجرمانه خود می زدیم.وی که مدعی بود فقط جلوی در حیاط به عنوان نگهبان می ایستاد، اظهار داشت: با تهدید سرکرده این باند در ۵ سری از این ماجراها شرکت کردم.
این متهم افزود: از این که مردم به ما «مرد عنکبوتی» می گفتند، لذت می بردیم. ما به منازل افرادی می رفتیم که سرکرده ما با آن ها خصومت داشت.
این متهم که از کارهایش اظهار ندامت می کرد، گفت: بعضی اوقات تصمیم می گرفتم، به پلیس مراجعه کنم اما از تهدید سرکرده که از او دستور می گرفتیم، می ترسیدم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.