رویش دندان در نوزادان مشکلات دستگاه گوارشی را به همراه دارد

فروردین ۱۴۰۳

زمانی که نوزاد در حال رویش دندان است با وارد کردن دست های آلوده در دهان خود منجر به مشکلات گوارشی همچون ( اسهال و گاهی همراه تب) که این علائم حدود یک ماه بعد از رویش کامل دندان ها بر طرف خواهد شد.

سید جلال پورهاشمی متخصص دندانپزشک اطفال و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران گفت: علائم اولیه در نوزادانی که در حال رویش دندان ها می باشند شامل: آب ریزش دهان، بی قراری، خارش لثه، درد، کم خوابی است.

وی به مشکلات دستگاه گوارش در خصوص رویش دندان ها اشاره کرد: زمانی که نوزاد دست های آلوده و میکروبی خود را  وارد دهان خود می کند منجر به مشکلات گوارشی همچون ( اسهال و گاهی همراه با تب خواهد بود و ممکن است این علائم حدود یک کاه طول بکشد و کم کم بعد از رویش کامل دندان ها این علائم برطرف خواهد شد.

البته وارد کردن دست ها و غذای میکروبی در دهان می تواند منجر به التهاب لثه، همراه با خونریزی ایجاد شود آگاه به والدین در خصوص راهکارهایی اولیه در این زمینه پیشنهاد کرد: در وهله اول، والدین باید مراقب باشند نوزاد دست ها و غذایی آلوده وارد دهان خود نکند و دست های او را مرتب شست و شویی داده همچنین با ماساژ لثه با دست تمیز، زیر نظر پزشک می توانند از داروهایی آرامش بخش یا پستانک فیزیولوژیک که سبب ماساژ لثه و کمک به رویش سریع دندان ها می گردد کنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.