رویکرد ارائه الگوهای عفاف و حجاب محدود به جغرافیای ایران نباشد

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ‘سیدمحمد حسینی’ روز شنبه در مراسم اختتامیه دومین جشنواره بین المللی تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب(خانه امن – جامعه امن) ابراز امیدواری کرد، این رویداد، منشا تولید آثار ارزشمند و بهتر در زمینه عفاف و حجاب باشد.

وی با تاکید بر تلاش بیش از پیش در زمینه حجاب و عفاف، افزود: با توجه به افزایش هجمه دشمنان باید دست در دست یکدیگر داد، و همه افراد جامعه در زمینه عفاف و حجاب احساس مسوولیت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور با یادآوری آنکه اکنون در تولیدات فیلم های سینمایی و تئاتر سرمایه گذاری های قابل توجهی صورت می گیرد، ابراز امیدواری کرد با کمک مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت ارشاد و سایر نهادها و سازمان های مرتبط بتوان در زمینه تولیدات رسانه ای حجاب و عفاف گام های ارزنده تری برداشت و الگوهای خوب و مطلوبی در این زمینه به جامعه ارایه کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجاب و عفاف را لازم و ملزوم یکدیگر دانست و گفت: عده ای با این استدلال که دل باید پاک باشد و حرف هایی از این دست، حجاب را منتفی می دانند در حالیکه با این استدلال ها مخالفیم و این مسیر را با جدیت ادامه خواهیم داد.

حسینی، خانواده را مهمترین رکن اصلی در زمینه حجاب و عفاف توصیف کرد و افزود: نقش خانواده در این زمینه بی بدیل و بسیار تاثیرگذار است.

به گفته وی، باید از ارزش های جامعه خود و الگوهای اسلامی در این زمینه تبعیت کرد تا بتوان با فرهنگ بی بندوباری، ابتذال غرب و بیگانگان و دشمنان مبارزه و مقابله کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: برخی افراد ما را متهم به لیبرال بودن می کنند و حتی برخی نشریات با ترویج اباحه گری در جامعه، مروج فرهنگ غربی هستند که ما در این زمینه باید بتوانیم با اصلاح الگوهای متعالی و نمونه های ارزشمند، فرهنگ ارزشی خود را در جامعه ترویج دهیم.

حسینی سپس از هیات داوران جشنواره عفاف و حجاب خواست که با در نظر گرفتن معیارها و دادن امتیازات واقعی به آثار ارایه شده در این جشنواره، کارهای دقیق و عمیق که ارزش های جامعه را به صورت غیرمستقیم و اندیشمندانه ارایه داده اند، انتخاب کنند.

عضو کابینه دولت دهم تاکید کرد: رویکرد در زمینه ارائه الگوهای حجاب و عفاف نباید فقط محدود به مرزهای جغرافیایی جمهوی اسلامی ایران باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: تحولات جامعه امروز باید آمیخته با فرهنگ اسلامی باشد و ما باید به کمک یکدیگر بتوانیم الگوی مناسبی از زن و پوشش مناسب اسلامی -ایرانی را به همه دنیا که بدنبال آن هستند، ارائه دهیم.

حسینی خاطرنشان کرد: اکنون بالغ بر۵۰ نشریه تخصصی درباره زن در ایران و بیش از سه هزار خبرنگار و روزنامه نگار زن نیز در عرصه اطلاع رسانی کشور فعال هستند.

حسینی یادآورشد: حجاب در ایران برخلاف آنچه که فرهنگ غربی بیان می کند، یک مساله شخصی نیست بلکه یک حق الهی است، و در همه آیین های آسمانی پدیده برهنگی توصیه نشده است.

وی اضافه کرد: بنابراین باید گفت، حجاب یک اصل مسلم است که با آیین های الهی و آسمانی سازگاری دارد.

در ادامه این مراسم با حضور وزیر ارشاد و قائم مقام صدا وسیما از برگزیدگان دومین جشنواره بین المللی تولیدات رسانه ای عفاف و حجاب(خانه امن – جامعه امن) در بخش های مختلف تجلیل شد.

اختتامیه این رویداد فرهنگی با حضور جمعی ار مسوولان، چهره های فرهنگی و میهمانان خارچی از هشت کشور برگزار شد.

فراهنگ ** ۱۳۵۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۱۸۱۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.