رویه‌های غلط مزمن گریبان ساختار سلامت کشور را گرفته است

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت:اجرای طرح‌های شتابزده بدون سیاستگزاری‌های مناسب، کمبود اعتبارات، سیاست‌زدگی و دوری از واقع بینی‌های نظام سلامت به عنوان رویه‌های غلط مزمن مدت‌هاست گریبان ساختار سلامت کشور را گرفته است.

به گزارش ممتاز نیوز ؛ پیام رئیس کل این سازمان به مناسبت یکم شهریور و روز پزشک به شرح ذیل است: در دین مبین اسلام دانش پزشکی همسان علم دین و از شریف ترین علوم به شمار آمده است.

در کشور عزیز ما نیز،‌ طبابت و طبیب همواره از قداست و احترام بسیاری برخوردار بوده و اهمیت و توجه ویژه دیرپای ایرانیان به این علم، سبب شده قله‌های علم پزشکی توسط مشاهیر و دانشمندان برجسته ایرانی در طول تاریخ فتح شود و نام ایران با تاریخ طب گره بخورد.

حکیم ابوعلی سینا یکی از مفاخر علمی و پزشکی تاریخ ایران است که زادروزش مصادف با اول شهریورماه هر سال، روز تجلیل از مقام پزشک و توجه به مسایل و دغدغه‌های آنان است.

به جرات می‌توان گفت در شرایط فعلی نظام سلامت کشور، پزشکان دغدغه‌های شخصی و صنفی را یا فراموش کرده‌اند یا به کناری نهاده و همسو و همصدا با مردم و بیماران، حل سریع مشکلات عدیده و حاد نظام بهداشت و درمان را مطالبه می‌کنند.

بی‌برنامگی، اجرای طرح‌های شتابزده بدون سیاستگزاری‌های مناسب و کارشناسی، کمبود اعتبارات، بوروکراسی اداری، سیاست‌زدگی و دوری از واقع بینی‌های نظام سلامت به عنوان رویه‌های غلط مزمن که مدت‌هاست گریبان ساختار سلامت کشور را گرفته، هم بیماران را سرگردان کرده و هم عموم جامعه پزشکی را ناتوان از التیام دردها کرده است.

البته با انتخاب شایسته دکتر روحانی به عنوان ریاست جمهوری و روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و نیز انتصاب شایسته هاشمی قاضی‌زاده بر کرسی وزارت بهداشت، امید به اصلاح امور با بهره‌گیری از پتانسیل و ظرفیت بالای جامعه پزشکی ایثارگر و دلسوز کشور، برای برگرداندن آرامش به نظام سلامت و کاهش دغدغه‌های مردم در حوزه دارو و درمان افزایش یافته است.

اینجانب به نمایندگی از جامعه فرهیخته پزشکی کشور اعلام می‌نمایم که اعضای سازمان نظام پزشکی از هیچ تلاش و کوششی در جهت حرکت به سوی نظام سلامت ایده‌آل و شایسته مردم عزیز کشور دریغ نمی‌نمایند و امیدوارم که با اقدامات مناسب دولت تدبیر و امید، به زودی شاهد کاهش مشکلات بیماران و ارایه‌دهندگان خدمات حوزه سلامت و تحقق اهداف عالی نظام در حوزه سلامت که در رهنمودهای مقام معظم رهبری و متعاقب آن، برنامه پنجم توسعه کشور مورد تأکید قرار گرفته، باشیم.

در پایان، ضمن تبریک مجدد روز پزشک به همکارانم در جامعه پزشکی کشور و آحاد مردم جامعه، آرزوی توفیق و سربلندی ایشان در انجام وظایف و مسئولیت‌هایشان محوله را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.