رویکرد ایران توسعه روابط دوجانبه با زیمبابوه است

معاون اول رییس جمهور گسترش روابط و تعاملات با کشورهای آفریقایی و بویژه زیمبابوه را از رویکردهای اصلی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: تهران علاقه مند است روابط و مناسبات دوجانبه خود را با هراره بیش از پیش تعمیق و گسترش دهد.

رویکرد ایران توسعه روابط دوجانبه با زیمبابوه است

به گزارش ممتاز نیوز، محمد مخبر در دیدار «کنستانتینو چیونگا» معاون اول رییس جمهور زیمبابوه با قدردانی از حمایت های این کشور از جمهوری اسلامی در مجامع بین المللی، تصریح کرد: باید تلاش کنیم بسترهای لازم برای توسعه مناسبات و ارتقاء سطح همکاریهای فیمابین را فراهم کنیم.

معاون اول رییس جمهور لازمه گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین را فعال شدن بخش خصوصی دو کشور دانست و افزود: استفاده از ارزهای ملی دو کشور، رفع موانع پیش روی تبادلات مالی و بانکی و برقراری پرواز مستقیم میان دو کشور می تواند گام های مهمی در توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی دو کشور باشد.

مخبر همچنین با اشاره به دیدار و گفتگوی روسای جمهور دو کشور در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، پیگیری جدی مذاکرات انجام شده را پراهمیت ارزیابی کرد و از کمیسیون مشترک همکاریهای دو کشور خواست این تفاهمات را با جدیت دنبال کند تا هرچه زودتر شاهد اجرایی شدن این توافقات باشیم.

معاون اول رییس جمهور گفت: توسعه و تعمیق روابط سیاسی نیازمند فراهم شدن بسترهای لازم برای ارتقاء سطح همکاریهای اقتصادی است که باید با تمرکز بر زمینه های همکاری مشترک، مناسبات تجاری تهران- هراره را گسترش دهیم.

مخبر با اشاره به دستاوردهای گسترده کشورمان در بخش های مختلف معدن، انرژی، فعالیت های دانش بنیان و فناوریهای نوین، از آمادگی تهران برای توسعه همکاری های در این بخش ها خبرداد.

معاون اول رییس جمهور زیمبابوه که مسئولیت وزارت بهداشت این کشور را هم بر عهده دارد در این دیدار با اشاره به بازدیدهای میدانی خود از برخی شرکت های دانش بنیان و نمایشگاههای پزشکی، خواستار استفاده از توانمندی ها و تجربیات ایران در بخش های مختلف اقتصادی شد و گفت: هراره از حضور بخش خصوصی و شرکت های ایرانی برای فعالیت در زیمبابوه استقبال می کند.

وی با اشاره به اینکه ایران و زیمبابوه هر دو از تحریم های غیرقانونی رنج می برند، افزود: توسعه همکاریهای فیمابین به ما کمک می کند تا بر تحریم ها و فشارها فائق آییم و استقلال خود را هرچه بیشتر تحکیم کنیم.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.