روی تان می‌شود این‌ها را از کسی بپرسید؟!

اگر می خواهید راحت لبخند بزنید

  • چرا دندان هایم سیاه است؟

مصرف زیاد قهوه، چای و نوشابه های سیاه رنگ باعث تیره شدن دندان ها می شود. سیگار کشیدن و مصرف برخی داروها نیز از دیگر دلایل تغییر رنگ دندان ها هستند.

نخستین قدم برای داشتن دندان های سفید عبارت است از: مسواک زدن و استفاده از نخ دندان برای رفع موادغذایی که بین دندان ها باقی مانده اند.

استفاده از ژل های مخصوص سفید کردن دندان ها که در داروخانه ها می فروشند نیز می تواند تا حد زیادی به سفید شدن دندان ها کمک کند. دندان پزشک شما هم می تواند دندان هایی سفید برای شما شکل بدهد.

حل یک مشکل شایع

  • چرا دهان من بوی بدی دارد؟

بارها شده با این که دندان خود را روزانه ۲ بار مسواک می زنیم و نخ دندان هم می کشیم اما باز هم از بوی بد دهان رنج می بریم. چه باید کرد؟ اگر با وجود همه مراقبت های بهداشتی هنوز هم دهان تان بوی بدی دارد، این بوی بد می تواند نشانه ای از بیماری دندان و لثه، بازگشت اسید معده به مری، خشکی دهان یا حتی سینوزیت و عفونت گلو باشد. در ضمن فراموش نکنید خمیردندان هیچ اثری بر بوی پیاز و سیر ندارد پس بهتر است از مصرف این غذاها دوری کنید. در ضمن بد نیست با دندان پزشک خودتان هم در این مورد مشورت کنید.

روی تان می‌شود این‌ها را از کسی بپرسید؟!

از بوی بد فرار کنید

  • چرا پاهایم بو می دهند؟

باکتری هایی روی سطح پا هستند که بوی بد پاها را به وجود می آورند بنابراین حتی اگر هر روز هم حمام بروید، باز هم بوی پاها وجود دارد.

هنگامی که عرق پا با این با کتری ها مخلوط می شود، بوی بد پا استشمام می شود. برای از بین بردن بوی بد پا، به طور مداوم پاهای خود را خشک کنید و از پوشیدن کفش هایی که موجب عرق کردن پاها می شوند، خودداری کنید.

جوراب های خود را هر روز بشویید و اگر کفش های تان بو دارد، از دئودورانت یا رفع کننده بوی بد پا استفاده کنید.

روی تان می‌شود این‌ها را از کسی بپرسید؟!

مانیکور توسط خودتان

  • چرا ناخن هایم خشک و شکننده هستند؟

قرار گرفتن بیش از حد دست ها در معرض آب یا مواد شیمیایی باعث شکننده شدن ناخن ها می شود. برای جلوگیری از شکننده و خشک شدن ناخن ها می توانید از کرم های مرطوب کننده و محافظت کننده ناخن استفاده کنید.

اگر ناخن شما زرد یا سفید و نیز شکاف دار و شکننده است، احتمال این که دچار عفونت قارچی شده باشید نیز وجود دارد. استفاده از کرم های ضد قارچ برای از بین بردن دائمی قارچ ها مناسب نیستند پس به نزد پزشک متخصص بروید تا وی برای شما داروی مربوطه را تجویز کند.

روی تان می‌شود این‌ها را از کسی بپرسید؟!

برای آن که طاس نشوید

  • چرا موهایم می ریزند؟

ریزش موها که بیشتر در بین مردان شایع است، امروزه به دغدغه ای بزرگ برای برخی از بانوان هم تبدیل شده است به طوری که طبق آمار، در ۴۰ سالگی، ۴۰ درصد زنان ریزش مو پیدا می کنند. بیشترین علل ریزش مو عبارتند از: مشکلات هورمونی یا مشکلات غده تیروئید، بارداری، مصرف داروی خاص و عدم تعادل هورمونی.

ریزش موی شدید با محلول های موضعی برای تحریک رشد موها درمان می شود. برای درمان مشکلات هورمونی نیز قرص هایی توسط پزشک تجویز می شوند که می توانند از ریزش بیش از حد موها جلوگیری کنند.

اگر می خواهید صورت تان ورم نکند

  • تیغ بهتر است یا موبر؟

زدن موها با تیغ بعد از یک مدت طولانی باعث می شود مو در زیر پوست رشد کرده و پوست برآمده به نظر برسد. اگر ترجیح می دهید برای از بین بردن موهای زائد از تیغ استفاده کنید، ابتدا یک دوش آب گرم بگیرید و از ژل مخصوص اصلاح با تیغ استفاده کنید. با این کار از ایجاد برآمدگی های پوستی در اثر تراشیدن مو جلوگیری می کنید. کرم های موبر و لیزردرمانی هم جایگزین های خوبی برای تیغ هستند.

روی تان می‌شود این‌ها را از کسی بپرسید؟!

برای حل یک مشکل آزاردهنده

  • چرا زیاد عرق می کنیم؟

تعریق باعث خنک شدن بدن می شود. اگر در مواقعی عرق می کنید که اصلا انتظارش را ندارید، مثلا هنگامی که بسیار آرام و بدون استرس در یک جا نشسته اید، ممکن است دچار پرکاری تیروئید باشید. این وضعیت باعث تعریق بیش از حد و آزار دهنده می شود. این تعریق زیر بغل و کف دست ها و پاها رخ می دهد، برای همین حتما به متخصص غدد مراجعه کنید.تجویز ضدعرق ها، قرص ها یا حتی بوتاکس می تواند برای کم کردن میزان تعریق مناسب باشد.

روی تان می‌شود این‌ها را از کسی بپرسید؟!

وقتی سنگ پا به کارتان می آید

  • با پینه و ترک پاهای مان چه کنیم؟

پینه در پاشنه و کف پا ظاهر می شود. پینه همان لایه های ضخیم شکل گرفته از پوست های مرده است که از پا در مقابل فشار راه رفتن محافظت می کند. پینه پا باعث زردی پاشنه پا می شود. برای از بین بردن پینه ها ابتدا پای خود را در آب گرم بگذارید و بعد از مدتی که پا نرم شد با سنگ پا، مقداری از پوست های مرده را رفع کنید. تکرار این کار باعث نرم شدن تدریجی پا و از بین رفتن های پوست های مرده خواهد شد.

با واریس خداحافظی کنید

  • چرا پوست من رگ های واریسی دارد؟

زنانی که مجبورند دائما روی پای خود بایستند، دچار وریدهای عنکبوتی (واریسی) می شوند.چاقی، بارداری و ژنتیک نیز از عواملی هستند که در ایجاد رگ های واریسی دخالت دارند. وریدهای عنکبوتی (واریسی) غالبا نیاز به درمان ندارند اما برخی زنان به دلایل زیبایی تمایل به برطرف کردن این وریدها دارند. یکی از درمان های موثر، اسکلروتراپی توسط پزشک است؛ این روش عبارت است از: تزریق محلول سالین به رگ ها که باعث ناپدید شدن آن ها می شود.

روی تان می‌شود این‌ها را از کسی بپرسید؟!

برای آن که دیگران شما را پیرتر از سن واقعی تان نبینند

  • چرا گردن من اینقدر چروک است؟

از دست دادن وزن به میزان زیاد باعث به وجود آمدن چین و چروک در اندام های مختلف به ویژه گردن می شود.

اگر عضلات گردن رشد آهسته ای داشته باشند نیز ممکن است با چین و چروک هایی در گردن خود روبه رو شوید. در هر صورت، ممکن است گردن شما پیرتر از صورت تان باشد.

تزریق بوتاکس توسط پزشک می تواند چین و چروک های گردن را کاهش دهد. کشیدن پوست گردن نیز می تواند تا حدی در این باره موثر باشد.

روی تان می‌شود این‌ها را از کسی بپرسید؟!

برای آن که زیباتر جلوه کنید

  • چگونه ترک لب هایم را رفع کنم؟

هنگامی که هوا خشک است، لب ها آب خود را از دست داده و شروع به پوسته پوسته شدن می کنند.

برای از بین بردن ترک های لب، از زبان زدن به آن جدا خودداری کنید زیرا با این کار خشکی آن را بیشتر می کنید. به جای آن، از کرم های مخصوص لب استفاده کنید. این کرم ها، رطوبت لب را تامین می کنند.

با توجه به این که اشعه خورشید نیز می تواند باعث آسیب به لب ها شود بنابراین بهتر است از کرم هایی استفاده کنید که دارای SPFحداقل ۱۵ باشند.


مجله اینترنتی ممتازنیوز سرگرمی و تفریحی اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.