رییس سازمان بهزیستی خبرداد: تصویب لایحه اورژانس اجتماعی در هیات دولت

DSC_6299-1.jpg

رییس سازمان بهزیستی کشور با اعلام خبر تصویب لایحه اورژانس اجتماعی در هیات دولت گفت: به دنبال راه اندازی اولیه لایحه اورژانس اجتماعی و تاثیرات خوب آن در حوزه خدمات اجتماعی در دولت نهم لایحه اورژانس اجتماعی تصویب و هماهنگی‌های بین بخشی افزایش و اورژانس اجتماعی بودجه اختصاصی خواهد داشت.

همایون هاشمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تصویب نهایی لایحه اورژانس اجتماعی در جلسه هئیت وزیران دولت را گامی مهم در مسیرپیشبرد اهداف سازمان ذکر کرد.

وی ضمن تقدیر از دست اندرکاران و حمایت‌های شخص وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی، پیگیری‌های معاونان وزارتخانه ، مدیران و کارشناسان، افزود: این سند شامل ۴ لایحه تاثیر گذار بر وضعیت تیم های مداخله در بحران اورژانس اجتماعی است.

به گفته هاشمی یکی از خدمات اثرگذار و ماندگار در دولت نهم و دهم اورژانس اجتماعی است چرا که به اذعان کارشناسان اثربخشی آن در کاهش گسترش آسیب‌های اجتماعی چشمگیر بوده است.

رییس سازمان بهزیستی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی چند ساله اورژانس اجتماعی در سازمان بهزیستی،تاکید کرد: این لایحه در جهت گسترش، ساماندهی و هماهنگی بیشتر برای فعالیت اورژانس اجتماعی تهیه شده است.

هاشمی همچنین درباره ضرورت تصویب لایحه اورژانس اجتماعی،گفت: فوریت‌های اجتماعی امری بین بخشی است و همکاری دیگر ارگان‌ها از جمله قوه قضاییه، نیروی انتظامی، وزارت کشور، وزارت بهداشت و شهرداری را می‌طلبد و این مصوبه در جهت هماهنگی بیش از پیش این ارگان‌ها به تصویب رسیده است.

به گفته وی، بر طبق این لایحه اورژانس اجتماعی ردیف بودجه‌ای اختصاصی پیدا می‌کند و وزارت دادگستری مسوول ایجاد هماهنگی میان ماموران اورژانس با قوه قضاییه می‌شود و بدین‌ترتیب هماهنگی و حمایت از ماموران اجتماعی اتفاق می‌افتد و قضات دادگستری نظرات ماموران اورژانس را نیز در تصمیم‌گیری‌های خویش لحاظ کرده و اختیارات این ماموران افزایش پیدا می‌کند.

هاشمی در ادامه تاکید کرد: پیش‌نویس لایحه اورژانس اجتماعی در کوتاه‌ترین زمان ممکن تدوین و در کمترین زمان نیز در کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک هیات دولت و هیات وزیران به تصویب رسید.

به گفته رییس سازمان بهزیستی، بر طبق این لایحه اورژانس اجتماعی تا پایان برنامه پنجم توسعه در شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر استقرار می‌یابد و فعالیت‌های اورژانس در چهار سطح خط تلفنی ۱۲۳، تیم‌های سیار، اورژانس اجتماعی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی تصویب می‌شود.

رییس سازمان بهزیستی در ادامه با تقدیر از نمایندگام خانه ملت اظهار کرد: این طرح که از چهار سال پیش در حال پیگیری است پس از طرح در دولت الکترونیک و تصویب در کمسیون اجتماعی دولت، امروز در در هیئت وزیران تصویب شد و بدین ترتیب مسیر خدمات سازمان در حوزه ۱۲۳ هموار تر شده وهماهنگی لازم برای توسعه و ارتقای اورژانس های اجتماعی درسراسر کشوربه وجود می‌آید.

وی همچنین اورژانس اجتماعی را یک ضرورت انکار ناپذیر برای جامعه ایرانی دانست و گفت: یکی از ویژگی های توسعه در هر کشور توسعه اجتماعی آن به شمار می رود که راه اندازی و پشتیبانی از مراکز خدمات اجتماعی و مداخله در آسیب های اجتماعی به عنوان مکملی بر امر ارتقاء سلامت اجتماعی در این مسیر بسیار حائز اهمیت هستند.

هاشمی با اشاره به پر مخاطره بودن فعالیت‌های پرسنل اورژانس اجتماعی همچنین افزود: امیدوارم با بررسی راه کارهای قانونی در مراجع ذیصلاح بتوانیم امنیت و سلامت این پرسنل خدوم را نیز در مواجهه با برخی پرونده‌های پر خطر تامین کنیم.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.