رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا خبرداد: برخورد خونین پیکان با مینی‌بوس

hemat khahi (5 of 13).jpg

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از برخورد خونین یک دستگاه سواری پیکان با مینی‌بوس در محور اصفهان – شیراز خبر داد.

سرهنگ رضا سلبی در گفت‌وگو با خبرنگار«حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح جزئیات این خبر گفت: برخورد یک دستگاه سواری پیکان با مینی‌بوس در کیلومتر ۱۸ محور اصفهان – شیراز سبب زخمی شدن ۱۰ تن شد.

وی درباره علت این حادثه که در ساعت ۱۳ روز گذشته رخ داده است نیز گفت: کارشناس پلیس راه علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از جانب سواری پیکان اعلام کرد.

رییس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا انحراف به چپ و رعایت نکردن سرعت مطمئنه را دو عامل مرگبار در تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور اعلام کرد و گفت: رانندگان با انحراف به چپ خودخواسته‌ای که انجام می‌دهند در حقیقت خود و سرنشینان خودروشان را به آغوش مرگ می‌سپارند که بنابراین لازم است رانندگان وسایل نقلیه از انحراف به چپ پرهیز و همواره در حین رانندگی سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

سلبی درباره مهم‌ترین علل حوادث رانندگی در جاده‌های کشور نیز گفت: انحراف به چپ مهم‌ترین علت بوده و پس از آن نیز تخطی از سرعت مطمئنه، رعایت نکردن حق تقدم عبور، برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده، رعایت نکردن فاصله طولی، خستگی و خواب آلودگی راننده و … در صدر علل حوادث رانندگی بوده است.

به گفته وی، قریب به یک سوم تصادفات رانندگی در جاده‌های کشور به واژگونی منجر شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.