رییس نهاد رهبری دانشگاه رامین: مدیر صبور از گردبادهای اطراف با موفقیت خارج می‌شود

مسئول نهادنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان تاکید کرد:‌ مدیر و مسئول نباید مغرور و متکبر شود که اگر این امر اتفاق افتاد به شکست مختوم می‌شود.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خوزستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی جولایی‌مفرد در آیین تودیع دکتر عبدالعظیم آجیلی و معارفه دکتر عبدالامیر معزی به عنوان سرپرست دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان، اظهار داشت:‌ ‌نحوه مدیریت ۲ مدل است؛ یک مدل آن، مدل شیعه و اسلامی است و ما مدعی هستیم که باید مباحث مستند به آیات قرآن و روایات اهل بیت(ع) و سیره نبوی و اهل بیت(ع) باشد.

وی افزود: نوع دیگر، مدل مدیریت ویژه غیرمسلمانان است که ما پیرو مکتب اسلام و فرزند این شریعت هستیم و باید هواسمان باشد که مبادا به راه انحراف رویم و از فرقه و مذاهب دیگر آیین و دستورالعمل برداریم و آن را اجرا کنیم. کسی که مدیر و مسئول می‌شود نباید ادبیات و گفتمان و گویشش تغییر کند؛ چون در مکتب اسلامی با همه انسان‌ها یکسان رفتار می‌شود.

جولایی‌مفرد ادامه‌داد: مسئول نباید خود را بالا بگیرد؛ انسان با منصوب شدن به عنوان مسئول، غنا و عزت پیدا نمی‌کند. در مکتب اسلامی و سیره نبوی این مهم است که ما بتوانیم عنوان و سمت را قیمتی، زرکوب و ارزشمند سازیم؛ انسان باید به عنوان و مسئولیت ارزش دهد نه این‌که پشت این سمت پنهان و توسط این عنوان ارزشمند شود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان اظهار داشت: انسان بایدبتواند با همه ارتباط و گفتمان راحتی برقرار کند و کسانی در این کار موفق‌اند که دارای ایمان قوی هستند. مدیر با ایمان می‌تواند به راحتی با مردم و اعضای زیردست خود ارتباط برقرار کند.

وی با اشاره به آیاتی از سوره لقمان، خطاب به مدیران و مسئولان دانشگاهی گفت: هرکسی که عمل خیر انجام داده خداوند آن عمل را برایش ثبت کرده و اجر و ثوابی برای آن در نظر گرفته است. خداوند آگاه و دقیق‌‌نگر است؛ اگر کسی در خفا و دور از چشمان مردم کار خیری انجام دهد، علی‌رغم این‌که این‌که مردم در حق وی بدرفتاری کنند خداوند آن کار را برایش ثبت می‌کند و نباید نگران چیزی باشد. اگر کار خیر است باید به خود احسنت گوید و بر عکس اگر در خفا از انسان خطایی سر بزند و یا دچار انحراف شود، حتی کسی آن را ندیده باشد، خداوند آن را برایش ثبت می‌کند و باید بترسد.

جولایی‌مفرد افزود: نکته دوم در عمل نشان دادن و آشکار کردن است؛ مدیر و رئیسی که در صف اول نماز جماعت بیستد یک تحول در اساتید، اعضای هیات‌علمی و دانشجو و دانشگاه ایجاد می‌کند و یک نمونه الگوی مناسب و درست است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه رامین خوزستان گفت: ‌مدیریت واقعاً به صبر و حوصله نیاز دارد؛ مشکلات زیادی به سمت مدیر و مسئول وارد می‌آید که اگر صبر نداشته باشد از اراده و اهداف خود دور و منحرف می‌شود. مدیری که صبر دارد از گردبادهای ایجادشده در اطرافش با موفقیت خارج می‌شود.

جولایی‌مفرد ادامه‌داد: تکبر و غرور بلاهای زیادی بر سر راه انسان قرار می‌دهد. مدیر و مسئول و هر انسانی که به آن سمت داده می‌شود نباید مغرور شود؛ چون انسان مغرور هیچ‌وقت راه موفقیت را طی نمی‌کند.

وی اظهارداشت: بزرگترین استاد حضرت محمد(ص) است؛ وی کسی بود که مردمان عرب که دارای سواد و سطح علمی پایینی بودند را به جایی رساند که تا سرآمد دیگر اقوام شدند. پس لازم است اساتید و اعضای هیات‌علمی طبق سیره نبوی عمل کنند تا موفق شوند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه کشاورزی منابع طبیعی رامین خوزستان گفت:‌ این دانشگاه دارای پتانسیل بالا، اعضای هیات‌علمی و اساتیدی خوب است و دانشجویان آن دغدغه‌دار و پرتلاش هستند؛ امیدوارم سرپرست جدید بتواند جایگاه و شأن این دانشگاه را با همکاری سایر دوستان به بالاترین درجه برساند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.