رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای: چرا مخابرات در زیرساخت هزینه نمی‌کند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران با انتقاد از هزینه نشدن درآمد صنعت ارتباطات در حوزه ICT گفت: پس از واگذاری مخابرات، سرمایه‌گذاری در بخش زیرساخت ندیدیم.
 
 به گزارش فارس، آیت‌الهی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات و اطلاع‌رسانی (ایران تلکام۲۰۲۴) در سخنان صریحی با انتقاد از وضعیت صنعت مخابرات در کشور گفت: در پایان برنامه پنجم توسعه که سال است، ایران باید رتبه دوم را در منطقه داشته باشد، این در حالی است که براساس آمار انتشار یافته سال ۲۰۱۰ ایران از ۷۰ کشور مورد مطالعه رتبه ۶۹ را کسب کرده است.
رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای ایران با انتقاد از عدم توجه به توسعه زیرساخت‌ها در ایران ادامه داد: با واگذاری مخابرات شاهدیم که در این چند سال، سرمایه‌گذاری در زیرساخت به شدت کاهش یافته است حتی سهمی که از درآمد حوزه ICT به دولت می‌رسد در وزارت ارتباطات و زیرساخت هزینه نمی‌شود.
وی ادامه داد: این در حالی‌است که در سال‌های ۸۸ تا ۹۱ سهم دولت بابت سود مخابرات ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است که سهم ۲۸ درصدی دولت از تلفن همراه نیز به این مبلغ اضافه می‌شود. آیت‌الهی تصریح کرد: همچنین در ایران پهنای باند با قیمت ۱۰ برابر کشورهای دیگر توزیع می‌شود. 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.