رژیم صهیونیستی، غزه را مجازات کرد/ ممانعت از رفت‌وآمد بازرگانان از گذرگاه بیت حانون

مسؤولان رژیم صهیونیستی از تصمیم چند روز قبل خود صرف نظر کرده و تصمیم به تعلیق آمد و شد بازرگانان از طریق گذرگاه بیت حانون “ایرز” گرفتند.

به گزارش ممتازنیوز، به نقل از القدس العربی چاپ لندن، صالح الزق، مسؤول سازمان امور مدنی فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که اسرائیل به صورت غیرمنتظره تصمیم سابق خود را درخصوص اعطای مجوز ورود به بازرگانان دارنده کارت (BMC) از طریق گذرگاه بیت کانون “ایزر” به سمت اسرائیل، کرانه باختری و قدس تغییر داده و ورود آنها را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.

وی گفت که این تصمیم از جانب اسرائیلی‌ها شفاف نیست و توجیهی ندارد و سازمان امور مدنی در تمامی سطوح با طرف اسرائیلی در تماس است تا مانع از این تصمیم شود و ورود تاجران از سرگرفته شود.

الزق روز جمعه گذشته اعلام کرد که اسرائیل با خروج بازرگانان دارای کارت (BMC) از طریق گذرگاه بیت حانون در شمال نوار غزه موافقت کرده است.

با آغاز همه گیری کرونا، مسؤولان رژیم صهیونیستی از بیش از یک سال قبل مانع ورود تاجران غزه از گذرگاه ایزر با بهانه‌های مختلف شده‌اند که این امر بر انتقال کالاهای اساسی برای ساکنان محاصره شده نوار غزه بسیار تاثیر گذاشته است.

صرف نظر کردن رژیم صهیونیستی از تصمیم سابق خود در سایه تنش‌ها در اراضی فلسطین رخ داده است.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.