رژیم صهیونیستی سوریه را تهدید به حمله کرد

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اعلام اینکه به هر طریق ممکن مانع “رساندن سلاح‌های سوریه به حزب‌الله لبنان”می‌شود، تاکید کرد که ارتش این رژیم آماده دخالت نظامی در سوریه است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ایهود باراک، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی این رژیم اعلام کرد که تل‌آویو آماده دخالت نظامی در سوریه است که این امر زمانی رخ خواهد داد که مقامات سوریه سلاح‌ها و موشک‌های خود را به حزب‌الله لبنان منتقل کنند.

وی با ادعای اینکه “ممکن است مقامات سوریه سلاح‌های شیمیایی در اختیار حزب‌الله قرار دهند”، گفت: نیروهای اطلاعاتی و نظامی ما به دقت در حال رصد اوضاع در سوریه هستند و به ارتش نیز دستور داده شده تا فعالیت‌های اطلاعاتی خود را در این خصوص افزایش دهد و در صورتی که ضرورت ایجاب کند ما در سوریه دخالت نظامی می‌کنیم.

ایهود باراک گفت: ما هم‌اکنون در حال بررسی احتمال انتقال سامانه‌های نظامی پیشرفته همانند موشک‌های ضد هواپیما و موشک‌های زمین به زمین و نیز سلاح‌های شیمیایی سوریه به لبنان و تحویل آن‌ها به حزب‌الله هستیم و مصممیم که به هر طریق ممکن مانع این کار شویم.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: ما منتظر نزدیک شدن فروپاشی نظام بشار اسد،‌ رئیس‌جمهوری سوریه هستیم و با نزدیک شدن این امر نظارت‌های اطلاعاتی خود با دیگر سازمان‌های بین‌المللی ذی ربط را افزایش می‌دهیم.

باراک همچنین با اشاره به احتمال رفتن آوارگان سوری به سمت سرزمین‌های اشغالی جولان گفت: نیروهای ما کاملا آماده ممانعت از ورود آوارگان سوری به منطقه جولان هستند و در صورتی که ضرورت ایجاب کند این امر صورت خواهد گرفت.

ایهود باراک پیشتر با سفر به ارتفاعات جولان سوریه که از سال ۱۹۶۷ آن‌ را اشغال کرده، از وضعیت این منطقه بازدید کرد.

از سوی دیگر، امیر ایشل، رئیس بخش نقشه‌کشی ارتش رژیم صهیونیستی نیز از احتمال انتقال سلاح‌های استراتژیک سوریه به حزب‌الله ابراز نگرانی و ادعا کرد: سلاح‌های استراتژیک همچنان از اروپایی شرقی برای مقامات سوری ارسال می‌شود.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که سید حسن نصرالله،‌ دبیرکل حزب‌الله لبنان روز چهارشنبه اعلام کرد که سوریه با ارسال اسلحه برای حزب‌الله در جنگ ۳۳ روزه کمک بسیار بزرگی به حزب‌الله برای رویارویی با رژیم صهیونیستی کرده است.

۲۶۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.