رژیم غیر اصولی، سلامت پوست را به خطر می اندازد

۰۵م اسفند ،

اگر برای سال تازه در حال گرفتن رژیم غذایی میباشید باید در تناسب این رژیم غذایی دقت کافی را داشته باشید ،زیرا رژیم نامناسب علاوه بر به خطر انداختن سلامتی بدن سلامت پوست نیز در خطر خواهد بود.

دکتر مسعودی کارشناس تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران گفت: معمولا اشخاص برای ورود به سال تازه رژیم های غذایی را جهت افزایش یا کاهش وزن خود اتخاذ می کنند.
 
وی افزود: در بیشتر موارد، این برنامه های غذایی غلط و بدون نظر پزشک متخصص بوده است که همین امر علاوه بر اینکه سلامت بدن را به خطر می اندازد سبب ایجاد مشکلات عدیده ای برای پوست نیز می گردد.
 
لازم به ذکر است؛ رژیم غذایی نامناسب سبب شل و چروک شدن پوست و ریزش مو و تیرگی و بزرگ شدن روزنه های پوست می گردد.
 
مسعودی با بیان اینکه: رژیم غذایی باید زیر نظر متخصصان تغذیه صورت گیرد، اذعان داشت: مصرف میوه ها به سبب وجود کلسیم-فسفر-منیزیم و آهن مصرف مقدار بسیاری آب در طی روز جهت خشک شدن پوست، مصرف سبزیجات به سبب خاصیت آنتی اکسیدانی آنها و به طور کلی هر گونه ماده غذایی که دارای مواد مغذی که بیشتر در ماهی، تخم مرغ، نان، شیر و محصولات لبنی دیده می گردد، برای داشتن بدنی سالم لازم است.
 
وی تصریح کرد: رژیم غذایی غیر اصولی به سبب اینکه به صورت غیر تخصصی بعضی از ویتامین ها و املاح را از برنامه ی غذایی حذف می کند شاید در ابتدا نتیجه مورد علاقه فرد( افزایش یا کاهش وزن) را به دنبال داشته باشد اما به تدریج عوارض جبران ناپذیری که پیش از این ذکر شد را سبب خواهد شد.
 
وی در پایان تاکید کرد: رژیم مناسب، رژیمی است که تحت نظر پزشک و علاوه بر داشتن مواد غذایی دارای ویتامین، پروتئین و املاح مورد نیاز بدن، سبب شادابی پوست نیز گردد.

 بنابراین پیشنهاد می گردد: اشخاص به صورت غیر اصولی و خود سرانه اقدام به گرفتن رژیم نکنند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.