رکن‌آبادی: تعیین سرنوشت سیاسی از طریق انتخابات آزاد تنها راه حل منطقی برای سوریه است

۲۳ آبان ،

Multimedia_pics_1387_4_parleman_34-4.jpg

سزاریو میلانتونیو نیتو، نماینده ویژه برزیل در امور خاورمیانه عصر دوشنبه در محل سفارت کشورمان، تحولات لبنان و منطقه را با غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران مورد تبادل نظر قرار داد.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) نماینده ویژه برزیل با اشاره به وجود اجماع بین‌المللی پیرامون حفظ ثبات و استقرار در لبنان، نسبت به موفقیت و جدیت دولت لبنان در پیشبرد امور این کشور ابراز خوشحالی کرد.

وی دراین ملاقات موضع صریح کشورش درمورد بحران سوریه مبنی بر رد هرگونه دخالت خارجی، محکومیت اقدامات مسلحانه و خشونت در این کشور و ضرورت یافتن راه‌حل مسالمت آمیز و سیاسی در داخل سوریه و از طریق گفت‌وگو را مورد تأکید قرار داد.

سزاریو میلانتونیو نیتو هرگونه تلاش برای دخالت‌ در تعیین سرنوشت سوریه از طریق ارسال سلاح و اعمال زور را غیر قابل توجیه و مخالف آشکار قوانین بین‌المللی برشمرد که سبب برهم خوردن امنیت و ثبات در همه منطقه می‌گردد.

سفیر کشورمان نیز ضمن آرزوی موفقیت برای دولت و ملت لبنان در غلبه بر فتنه‌انگیزی‌های داخلی و خارجی، توجه به حفظ وحدت و ثبات در لبنان را درجهت خنثی‌سازی این فتنه‌ها ضروری دانست.

رکن‌آبادی همچنین توقف خشونت در سوریه و برقراری گفت‌وگو و تعیین سرنوشت سیاسی این کشور از مسیر اجرای انتخابات آزاد را تنها راه حل منطقی در سوریه عنوان کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.