رکود،اقتصاد فرانسه را تهدید می کند

گردآوری توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز

کارشناسان مسائل اقتصادی و مالی می گویند آمار و ارقامی که روز پنجشنبه دربارهٔ عملکرد اقتصادی فرانسه انتشار یافت نگرانی ها را دربارهٔ رکود اقتصادی دوباره این کشور افزایش داده است.

اگر فرانسه آخر امسال دوباره دچار رکود اقتصادی شود، کار برای دولت فرانسه برای تثبت بودجه عمومی اش دشوارتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس، کاهش غیر منتظره شاخص مدیران خرید در فرانسه که میزان تولیدات بخش های کارخانه ای و صنایع این کشور را نشان می دهد، در حالی اتفاق می افتد که اختلاف رشد اقتصادی این کشور نسبت به آلمان به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

افزایش اختلاف رشد اقتصادی آلمان و فرانسه در حالی مطرح می گردد که دو کشور به عنوان اقتصادهای اول و دوم منطقه یورو هنوز هم دربارهٔ چگونگی رسیدن به رشد اقتصادی برای منطقه یورو اختلاف نظر اساسی دارند.

کریس ویلیامسون اقتصاددان ارشد بنگاه پژوهش های اقتصادی و مالی مارکیت که خود ارائه کننده شاخص مدیران خرید برای کشورهای اروپایی است اعلام کرد کاهش تولیدات کارخانه ای و صنایع در فرانسه قبل از هرچیز حاکی از آن است که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماهه اول سال آینده دوباره کاهش خواهد یافت . شاخص مدیران خرید نشان می دهد میزان تولیدناخالص داخلی فرانسه در فاصله ماههای اکتبر تا دسامبر دو دهم درصد کاهش خواهد یافت.

این آمار و ارقام منفی برای سه ماهه چهارم امسال در فرانسه، حاکی از آن است این کشور احتمالا دوباره دچار کابوس رکود اقتصادی خواهد شد.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.