رکود بازار مسکن توان خرید را سلب کرد

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

در حالی که فعالان اقتصادی از رکود بازار مسکن خبر می‌دهند اما بعضی از مالکان، قیمت‌هایی را برخلاف عرف بازار برای واحدهای خود تعیین می‌کنند و هنوز هم این قیمت‌ها برای قشر بسیاری از مردم، گران است.

به گزارش تفسیری خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران  فعالان بازار مسکن از تابستان امسال اعلام می کنند که بازار مسکن دچار رکود شده است و خرید و فروش چندانی در این بازار انجام نمی گیرد. iبه نقل از آنان، نوسان قیمت در بازارهای دیگر رکود بازار مسکن را افزایش داده است اما در میان این رکود بعضی از مالکان، قیمت‌هایی بالاتر از عرف بازار را برای واحدهای خود تعیین می کنند.
این اقدام iبه خصوص در آپارتمان‌هایی با متراژ کوچک iبه چشم می خورد، زیرا این واحدها iبه نسبت دیگر آپارتمان‌ها قیمت کمتری دارند و تقاضا برای خرید آنها بیشتر است؛ iبه همین جهت مالکان بیشتر امکان افزایش قیمت در این بخش را دارند.
قشر بسیاری از جامعه در بازار کنونی مسکن، توانایی خرید ندارد و iبه همین جهت این واحدها که متراژ کمتری دارند مورد استقبال این بخش قرار می گیرد که بعضی از مالکان هم از این موضوع سوء استفاده می کنند.
در عین حال وجود بعضی شرایط مانند پارکینگ، انباری، تراس در یک آپارتمان زیر ۴۰ متر تا حد بسیاری قیمت آن را افزایش می دهد و می تواند تا بیش از ۱۰ میلیون تومان قیمت را بالا ببرد. البته قیمت‌های مسکن با وجود رکود در بازار، بازهم برای قشر بسیاری از مردم بسیار گران است و مردم توانایی پرداخت این مبالغ را برای خرید آپارتمان‌های کوچک هم ندارند.
قیمت بعضی آپارتمان‌های زیر ۴۰ متر
یک واحد ۳۷.۵ متری در خیابان هاشمی – قصرالدشت، یک خوابه با عمر ۱۲ ساله، متری ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان iبه فروش می رسد و در خیابان پیروزی سه راه سلیمانیه، واحدی iبه مساحت ۳۸.۵ متر، یک خوابه، متری ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.
آپارتمانی در اتوبان آهنگ، چهارراه میثم iبه مساحت ۳۷ متر و نوساز، ۸۵ میلیون تومان قیمت دارد و یک واحد ۳۳ متری در چهارراه لشگر، یکخوابه با عمر ۱۵ ساله، ۶۸ میلیون تومان iبه فروش می رسد.
واحدی دیگر در فرمانیه iبه مساحت ۳۵ متر، یکخوابه، بی پارکینگ متری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و آپارتمان ۳۶ متری در خیابان جیحون ۶۰ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.
یک دستگاه آپارتمان در خیابان سبلان شمالی iبه مساحت ۴۰ متر با عمر ۴ ساله با پارکینگ، متری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است و واحدی ۳۵ متری و نوساز در شریعتی کلیم کاشانی با ۲۸ میلیون تومان رهن و ۲۰ میلیون تومان وام و ۳۶ میلیون تومان نقد iبه فروش می رسد.
آپارتمانی iبه مساحت ۳۴ متر در نارمک، یک خوابه و با عمر ۲ ساله iبه قیمت ۱۵۳ میلیون تومان iبه فروش می رسد و در خیابان عارف جنوبی یک واحد ۴۰ متری با شرایط وام ۱۸ میلیون تومانی، ۸۸ میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

مطالب مرتبط :

آغاز همایش ربع قرن فعالیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با حضور وزیر iبهداشت
گسترش فزاینده فقر در فرانسه
تعاملی برای بخش دولتی و بخش خصوصی در نمایشگاه حمل و نقل
سه هزار واحد مسکن مهر دماوند آماده واگذاری است

ارسال نظر :


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.