رکورد تالار صادراتی بورس کالای ایران شکسته شد

شنبه ۲۱ مرداد – ۰۴:۴۵:۵۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس

با فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار قیر؛

بزرگنمایی:  

امروز شنبه ۲۱ مردادماه با فروش ۱۰۱ میلیون دلار قیر در تالار صادراتی بورس کالای ایران، رکورد داد و ستد روزانه قیر در این تالار بین المللی در سال جاری شکسته شد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،  در این روز ۱۵۵ هزار تن انواع قیر ۶۰٫۷۰ شرکت نفت پاسارگاد شهرهای اراک، بندرعباس، تبریز، تهران و شیراز به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار با ترم تحویل FOB و FCA مورد معامله قرار گرفت.
این گزارش حاکی است؛ از سال گذشته با انتخاب حسین پناهیان به عنوان مدیرعامل جدید بورس کالای ایران، توسعه ارتباطات بین المللی و برنامه ریزی برای رونق روزافزون تالار صادراتی این بورس برای نقش آفرینی به عنوان پل ارتباطی با بازارهای جهانی در دستور کار مدیریت این شرکت قرار گرفت.
در همین راستا تاکنون اقدامات و اطلاع رسانی خوبی نیز صورت گرفته است که افزایش عرضه محصولات صادراتی در تالار بین المللی این بورس و رشد معاملات در این تالار نتیجه این برنامه ریزی ها و تلاش ها است.
آمارها حاکی از آن است که طی چهار ماه و نیم اخیر، افزون بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع کالا در تالار صادراتی بورس کالای ایران با ارزشی بیش از ۶۲۸ میلیون دلار مورد معامله قرار گرفته است.
کارشناسان اقتصادی معتقدند در شرایط سخت بین المللی برای اقتصاد ایران، بورس کالا و تالار صادراتی آن می تواند نقش خوبی در گشودن راه به بازارهای جهانی و افزایش صادرات و مبادلات بین المللی کشورها داشته باشد.
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۸۱۱۱۶۴۵۵۵۹۳۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.