رگولاتوری: عدم پوشش موبایل و سرعت اینترنت مهمترین موارد شکایت کاربران است

رگولاتوری: عدم پوشش موبایل و سرعت اینترنت مهمترین موارد شکایت کاربران است

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات بیشترین آمار شکایات مردم از ارائه دهندگان سرویس های ارتباطی را مربوط به عدم پوشش و آنتن دهی ضعیف شبکه های موبایل درکشور عنوان کرد و گفت: برای رفع مشکل کیفیت شبکه های موبایل به اپراتورها چندین بار تذکر داده شده است.

حسن رضوانی در گفتگو با مهر، با اشاره به ثبت شکایات مردم از ارائه دهندگان سرویس های ارتباطی و فناوری اطلاعات در سامانه جامع پاسخگویی به شکایات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اظهار داشت: عمده شکایات کاربران سرویس های ارتباطی از ارائه دهندگان این سرویسها در ۶ ماهه نخست امسال مربوط به ضعف پوشش دهی در شبکه های تلفن همراه، نارضایتی از نصب آنتن های موبایل –BTS – و مزاحمتهای تلفن همراه بوده است.

وی با بیان اینکه کاربران سرویس های ارتباطی باید شکایات خود را در مورد سرویسهایی که دریافت می کنند ابتدا با اپراتورهای مربوطه در میان بگذارند، ادامه داد: شکایاتی که در سامانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به ثبت می رسد مربوط به آن دسته از شکایاتی می شود که از سوی اپراتور پاسخی به آن داده نشده است.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تاکید براینکه در بخش سرویس های فناوری اطلاعات نیز عمده شکایات مطرح شده از سوی کاربران مربوط به کندی سرعت در زمان اتصال سرویس اینترنت و نیز مشکلات ناشی از سرعت اینترنت ارائه شده از شرکتهای اینترنتی است که با آنچه که کاربران از این سرویس انتظار دارند در پاره ای اوقات متفاوت است.

رضوانی تصریح کرد: کاربران سرویس های اینترنتی در زمینه تعرفه و نرخ دسترسی به اینترنتی که دریافت می کنند نیز ناراضی بوده و در بازه زمانی ۶ ماه نخست امسال چندین بار نارضایتی خود را از این طریق اعلام کرده اند.

وی با بیان اینکه به تمامی شکایات کاربران در اسرع وقت رسیدگی می شود و بارها اپراتورها را به دلیل شکایت کاربران جریمه های نقدی و غیرنقدی کرده ایم، افزود: کاربران با مراجعه به پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و ثبت مشکل خود ابتدا شماره شناسه ای دریافت کرده که از این طریق می توانند مشکل خود را با اپراتور مربوطه در میان بگذارند و چنانچه از این طریق به نتیجه نرسیدند رگولاتوری خود وارد عمل شده و موضوع را پیگیری می کند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.