رگولاتوری: فروش سیم کارت بدون انتقال مالکیت غیر قانونی است/درحال حاضر اپراتورها هیچ سیمکارت ثبت نام نشده ای ندارند

رگولاتوری: فروش سیم کارت بدون انتقال مالکیت غیر قانونی است/درحال حاضر اپراتورها هیچ سیمکارت ثبت نام نشده ای ندارند

فروش سیم کارت بدون انتقال مالکیت به خریدار غیر قانونی بوده و هرگونه سوء استفاده احتمالی از سیم کارت‌های تلفن همراه بر عهده صاحب آن است.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مهندس حسن رضوانی، معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: بر اساس پروانه واگذار شده به اپراتورها، هر متقاضی می‌بایست حسب مورد در زمان اشتراک، با ارایه کارت ملی و شناسنامه به وضوح مورد شناسایی قرار گیرد و در این رابطه، دارندگان پروانه باید به ویژه نام و نام خانوادگی،شماره شناسنامه و کد ملی مشترک یا حسب مورد نام شرکت، نشانی پستی و یک کپی از مدارک شناسایی رسمی را اخذ کند.

وی افزود: همچنین بر اساس متن اصلی قرار داد مشترکان که به تائید سازمان تنظیم مقررات نیز رسیده و مبنای انعقاد قرارداد بین اپراتور و مشترک محسوب می‌شود، حقوق و وظایف طرفین در آن تعریف، مشخص شده است.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات با بیان این مطلب که بر اساس قانون، امکان واگذاری سیم کارت تلفن همراه با مشترکان حقیقی حداکثر تا ۱۰ سیم کارت وجود دارد، اظهار داشت: اپراتورها موظفند بر اساس قرارداد مشترکان، در صورتی که توزیع کنند، فروشنده به تعداد زیادی سیم کارت به نام خود ثبت و سپس آن ها را بدون رعایت دستورالعمل نحوه انتقال مالکیت سیم کارت به اشخاص ثالث واگذار کنند، برخورد قانونی و قراردادی را اعمال کند.
وی تاکید کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بر عملکرد اپراتورها نظارت داشته و در صورت تخلف اپراتورها با آن ها برخورد خواهد کرد.
حسن رضوانی با بیان این مطلب که در حال حاضر اپراتورها هیچ مشترک ثبت نام نشده‌ای ندارند، تصریح کرد: دسترسی بر خط(online) به اطلاعات مشترکان اپراتورها فراهم شده است.
وی ادامه داد: بر همین اساس آخرین وضعیت آمار و ثبت اطلاعات، مشخصات مشترکان و مشترکان فعال در شبکه از سوی سازمان تنظیم مقررات مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد.
معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم با بیان این مطلب که بر اساس قوانین موجود تمامی عواقب سوء استفاده از سیم کارت بر عهده صاحب آن می‌باشد، گفت: مشترکان باید این موضوع را مد نظر داشته باشند که درصورت استفاده غیر قانونی از سیم کارت های فعالی که بدون رعایت تشریفاتی قانونی، مالکیت آن انتقال پیدا نکرده، بر عهده صاحب آن سیم کارت است و با هماهنگی‌های به عمل آمده با مراجع قضایی، انتظامی و امنیتی با این نوع از تخلف ها برخورد قانونی صورت می‌گیرد.
وی تأکید کرد: بر همین اساس چنانچه تخلف توسط افراد حقیقی و حقوقی صورت گیرد و موارد تخلف تأیید و احراز شود، متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار می‌گیرند.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.