ریاحی: بخش «استعدادهای درخشان» الگویی برای نوازندگان جوان است

۲۷م دیماه ،

موسیقی ایرانیان: حسن ریاحی دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر گفت: قصدمان از ایجاد بخش تازهی به‌نام «استعدادهای درخشان» در جشنواره‌ی امسال، این بود که الگوسازی کنیم تا نوازندگان جوان نیز برای ارائه‌ی کارهای درخشان تشویق شوند.

به گزارش ستاد خبری بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر، حسن ریاحی دربارهٔ‌ی بخش استعدادهای درخشان افزود: نوازندگانی که در بخش استعدادهای درخشان حضور دارند، از سطح هنری بالایی برخوردارند و حدود ۱۰ نفر از این نوازندگان طی روزهای جشنواره در سالن رودکی و سالن فرهنگسرای ارسباران اجرا خواهند داشت.

او ادامه داد: این نوازنده‌ها را شورایی متخصص انتخاب کرده‌اند و اولویت با نوازندگانی بوده که در جشنواره‌های سال‌های قبل خوش درخشیده‌اند.

به‌گفته‌ی ریاحی این نوازندگان در قالب چهار اجرای موسیقی کلاسیک و با سازهایی همچون ویلن، ویلن‌سل، پیانو، فاگوت و فلوت در جشنواره‌ی امسال برنامه خواهند داشت.

دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی در ادامه افزود: پیش از این حدود ۲۰ نفر از استعدادهای درخشانِ موسیقی را به بنیاد ملی نخبگان معرفی کردیم که ۱۷ نفر از آنها مورد پذیرش قرار گرفتند و اکنون تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان می باشند و از تسهیلات این بنیاد استفاده خواهند کرد.

بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی بین‌المللی موسیقی فجر ۲۵ بهمن ماه تا ۱ اسفندماه به دبیری حسن ریاحی در تالارهای وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشکده فرهنگ و هنر، ارسباران و برج میلاد برگزار می‌شود.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.