ریاست جمهوری اسلامی ایران بر کمیته همکاری‌های مبارزه با مواد مخدر

۲۱م اسفند ،

نماینده و سفیر جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و نزد دیگر سازمان‌های بین‌المللی در وین از ریاست جمهوری اسلامی ایران بر کمیته همکاری‌های مبارزه با مواد مخدر پنجاه و ششمین اجلاس کمیسیون مبارزه با مواد مخدر در وین خبر داد.

علی‌ اصغر سلطانیه با اعلام این خبر به خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: وزیر کشور ایران امروز سه‌شنبه به عنوان رییس کمیته همکاری‌های مبارزه با مواد مخدر کشورهای منطقه انتخاب و در این جلسه با حضور وزرای کشور عضو و نمایندگان آنها در رابطه با مبارزه با مواد مخدر و راهکارهای پیش رو بحث و گفت‌وگو کرد.

هم‌چنین در این کمیته نمایندگان کشورهای عضو سخنانی را ایراد و دیدگاه‌ها و نظرات خود را در این‌باره بیان کردند.

سلطانیه ادامه داد: وزیر کشور ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران به مبارزه با پدیده‌ی شوم قاچاق مواد مخدر ادامه می‌دهد و تاکید کرد که برنامه‌های کشوری و منطقه‌ای دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم ملل متحد باید به دور از ملاحظات سیاسی، اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش ایسنا، مصطفی محمدنجار دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر برای شرکت در پنجاه و ششمین نشست سالیانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد به وین پایتخت اتریش سفر کرده و در این اجلاس شرکت و سخنرانی کرد.

نجار در سخنانی پنج راهکار برای مبارزه با مواد مخدر را در این اجلاس پیشنهاد کرد.

وی در این اجلاس بر ضرورت اجتناب از انجام اقدامات موازی و ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در منطقه، ضرورت توجه جدی به اصل مسوولیت مشترک توسط همه‌ی کشورها اعم از کشورهای محل تولید، مسیر ترانزیت و محل مصرف تاکید کرد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر خواستار همکاری سازمان‌ها و جامعه‌ی بین‌المللی با کشورهای خط مقدم مبارزه با مواد مخدر شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.