ریاست گروه غیرمتعهدها در لاهه به نماینده ایران تحویل شد

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا،در جلسه ای که با حضور سفرای کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در سازمان منع سلاح های شیمیایی و باهدف تدوین بیانیه مشترک عدم تعهد و چین برای ارائه به هفتادمین نشست شورای اجرایی سازمان،سفیر کوبا به عنوان هماهنگ کننده، ریاست این گروه را به محمد کاظم غریب آبادی سفیر کشورمان در هلند و نماینده دائم نزد سازمان منع سلاحهای شیمیائی تحویل داد.

به دلیل عضویت نداشتن کشور مصر در سازمان منع سلاح های شیمیایی، طی سه سال گذشته کوبا مسئولیت هماهنگی فعالیت های جنبش غیر متعهدها در این سازمان را برعهده داشته است.

بر اساس این گزارش، نماینده کوبا در سازمان منع سلاح های شیمیایی بعد ازتحویل ریاست گروه جنبش غیر متعهدها در این سازمان به نماینده کشورمان، ضمن تبریک به مناسبت برگزاری موفقیت آمیز اجلاس شانزدهم سران این جنبش در تهران،ابراز امیدواری کرد که در دوره سه ساله ریاست ایران، شاهد گسترش همکاری ها و نقش آفرینی بیشتر و موثرتر غیرمتعهدها در تحولات و مناسبات بین المللی باشیم.

سفیر و نماینده دایم ایران در این سازمان نیز طی سخنانی ضمن قدردانی از زحمات سفیر کوبا در پیشبرد اهداف و برنامه های جنبش غیر متعهدها در سازمان طی سه سال گذشته، بر سیاست کشورمان در دوره سه ساله آتی ریاست بر این جنبش مبنی بر حفظ و تعمیق انسجام، همبستگی و وحدت در درون جنبش و ارتقای جایگاه آن تاکید کرد.

غریب آبادی همچنین در سخنان خود خواستار همکاری و همفکری بیشتر کشورهای عضو این جنبش در سازمان منع سلاح های شیمیایی به منظور تاثیرگذاری در روند تصمیم گیری ها و تحولات این سازمان گردید.

در ادامه همچنین تعدادی از سفرای کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها در سازمان منع سلاح های شیمیایی ضمن تبریک به مناسبت برگزاری موفقیت آمیز اجلاس تهران،برای سفیر کشورمان در دوره ریاست بر این جنبش در لاهه آرزوی موفقیت کردند.

گفتنی است درحال حاضر بیش از ۱۱۴ کشور از اعضای جنبش غیرمتعهدها،عضو کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی هستند و از این تعداد نیز ۱۹ کشور عضو شورای اجرایی این سازمان می باشند که درمجموع ۴۱ عضو داشته و مهمترین ارگان تصمیم گیر سازمان منع سلاح های شیمیایی محسوب می شود.

هفتادمین نشست شورای اجرایی سازمان منع سلاح های شیمیایی قرار است روزهای ۴ تا ۷ مهرماه (۲۵تا ۲۸ سپتامبر) در مقر این سازمان در لاهه برگزار شود.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱ ** ۱۰۶۴ **

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.