ریزش قیمت سکه به زیر یک میلیون تومان/ صدور مجوز ترخیص کالاهای لوکس از گمرک

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

ریزش قیمت سکه به کمتر از یک میلیون تومان، پرداخت دومین یارانه نقدی در دولت یازدهم، برگزاری اولین جلسه شورای پول و اعتبار، صدور مجوز ترخیص کالاهای لوکس از گمرک، اعلام جزئیات طرح روحانی برای شیک سازی مشاغل، ترخیص فوری کالاهای اساسی و انواع دارو به صورت شبانه روزی، مراحل انصراف از امتیاز مسکن مهر وافزایش قیمت گاز از مهمترین اتفاقهای اقتصادی در هفته جاری است.

کاهش نرخ سکه در هفته جاری از مهمترین اتفاقهای اقتصادی بود؛ قیمت سکه تمام بهار که در اولین روز هفته جاری با ریزش مواجه شد و به مرز یک میلیون تومان رسید، روند کاهشی خود را ادامه داد و روز قبل ۹۶۲ هزار تومان قیمت گذاری شد.

ریزش قیمت سکه

براین اساس نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح تازه در روز شنبه هفته جاری در بازار یک میلیون و ۹ هزار تومان، طرح قدیم یک میلیون تومان، نیم سکه ۵۱۷ هزار تومان، ربع سکه ۳۲۲ هزار تومان و گرمی ۲۱۵ هزار تومان بود. 

نرخ فروش هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح تازه دیروز چهارشنبه در بازار ۹۶۲ هزار تومان، طرح قدیم ۹۵۹ هزار تومان، نیم سکه ۵۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳۱۰ هزار تومان و گرمی ۲۰۵ هزار تومان اعلام شد.

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر از کاهش ۳۰ درصدی قیمت سکه در ۶ ماه اخیر و زیان خریداران خبرداد و با بیان اینکه سکه به قیمت ۹۶۰ تومان یکسال قبل بازگشته است، گفت: در ۱۰ روز قبل قیمت سکه تمام بهار با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی مواجه شد.

پرداخت دومین یارانه نقدی روحانی 

پرداخت سی و یکمین مرحله یارانه‌های نقدی مربوط به شهریور ۹۲ به ازای هر نفر ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان به حساب بانکی سرپرستان خانوار و قابل برداشت شدن آن از دیگر اتفاقهای مهم هفته جاری است.

برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار با دومصوبه

اولین جلسه شورای پول و اعتبار در دولت تدبیر و امید و پس از تغییر رئیس کل بانک مرکزی به ریاست ولی الله سیف در ساختمان شیشه ای میرداماد عصر روز سه شنبه هفته جاری برگزار شد.  شورای پول و اعتبار در این جلسه در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۲۳ قانون «بهبود مستمر محیط کسب و کار» فرم یکنواخت عقد مشارکت مدنی را در ۲۸ ماده و ۹ تبصره را مورد تصویب قرار داد.

همچنین در این جلسه، سقف فردی تسهیلات قرض الحسنه به زندانیان نیازمند، بدهکاران دیه، جرایم غیرعمد و سایر محکومان غیرکلاهبرداری به مبلغ ۱۵۲۰ میلیون ریال و مدت بازپرداخت آن به ۲۱۵ ماه تصویب و مقرر شد تبصره یک ذیل ماده ۶ آیین نامه اجرایی مربوطه جهت اصلاح و رعایت سقف فردی مصوب به هیات وزیران منعکس شود.

مجوز ترخیص کالاهای لوکس از گمرک صادر شد

در این هفته طرح رونق اقتصادی دولت یازدهم در کوتاه مدت ابلاغ شد. کاهش ضمانت‌نامه بانکی فعالان اقتصادی از ۱۳۰ به ۳۰ درصد ارزش کالای وارداتی، صدور مجوز ترخیص کالاهای اولویت ۱۰ ( لوکس و غیرضرور) با شرایط تازه، دو برابر شدن مدت بازپرداخت تسهیلات دریافتی از حساب ذخیره ارزی و مشارکت حداکثر ۴۰ درصدی شرکت ملی نفت در صندوق حمایت از سازندگان و پیمانکاران در این طرح گنجانده شده است.

انتشار فهرست کامل اولویت ۱۰ کالایی برای اولین بار

کیومرث فتح الله کرمانشاهی معاون کل سازمان توسعه تجارت ایران با اعلام اسامی کالاهای قرار گرفته در اولویت ۱۰، گفت: نظر کارشناسی ما این است که واردات اولویت ۱۰ کالایی با استفاده از ارز منشا خارجی و حاصل از صادرات و براساس تعرفه آزاد شود. در این فهرست کالاهای غیرضرور و لوکس قرار می گیرند که در آن دو نگاه حمایت از تولید داخل و تخصیص مناسب ارزی به واردات در شرایط تحریم لحاظ شده است.

جزئیات نامه رسیدگی فوری به شکایت مزدی کارگران

۵ ماه پس از شکایت دربارهٔ تخلف وزارت کار در تصویب حداقل دستمزد امسال کارگران، کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران در نامه ای به رئیس دیوان عدالت اداری خواستار تعیین تکلیف پرونده ۱۲ میلیون مشمول قانون کار شد، همچنین جدول ۳۵ ساله افزایش حداقل دستمزد سالیانه نیز ارائه شد که نشان می دهد طبق نرخ تورم حداقل مزد کارگران باید در سال جاری ۶۵۲ هزارتومان و بر اساس گفته رئیس جمهور ۶۹۵ هزارتومان باشد. با این حال، شورای عالی کار حداقل مزد امسال کارگران را ۴۸۷هزارتومان تعیین کرده است.

طرح روحانی برای شیک‌سازی مشاغل

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه می گوید رئیس جمهور پیشنهاد کرده تا دربارهٔ تغییر نام بعضی مشاغل و شیک سازی اسم‌ها مطالعه ای صورت گیرد. این کار سبب افزایش گرایش کارجویان به بعضی رشته ها و در نتیجه بهبود وضعیت بازار کار می گردد.

ترخیص فوری کالاهای اساسی و انواع دارو به صورت شبانه روزی

در این هفته مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران دستور ترخیص فوری کالاهای اساسی و انواع دارو به صورت شبانه روزی را صادر کرد. همچنین در راستای تاکیدات مقام ریاست جمهوری مبنی بر رونق تولید، بهبود فضای کسب و کار و افزایش فعالیت های مولد در کشور و همچنین اجرای مصوبات دولت، دستور العمل ۴ ماده ای رئیس‌کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در مورد نحوه اعمال آن بخش از مصوبات مرتبط با گمرک به گمرکات اجرائی کشور ابلاغ شده است.

مراحل انصراف از امتیاز مسکن مهر اعلام شد

شرکت عمران شهر تازه پردیس مراحل انصراف از امتیازمسکن مهر را برای آن دسته از متقاضیانی که قصد انصراف و بازپس گیری پول های خود را دارند اعلام کرد. مراحل انصراف عبارتند از: مراجعه به سوله‌های مسکن مهر مستقر در خیابان فروردین جنوبی واحد انصراف، مراجعه به دبیرخانه مستقر در سوله های مسکن مهر، مراجعه به واحدحقوقی: طبقه دوم شرکت عمران مستقر در خیابان فروردین شمالی و مراجعه به واحد امورمالی شرکت عمران شهر تازه پردیس مستقر در شرکت عمران.

افزایش قیمت گاز در سکوت خبری

مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران دربارهٔ جزئیات اضافه شدن بند عوارض در قبوض مشترکان خانگی، تجاری، صنایع و نیروگاه ها گفت: براساس قانون بودجه سال جاری، مجلس شورای اسلامی این اختیار را به شرکت ملی گاز ایران واگذار کرده است که از ابتدای تیرماه سال جاری به ازای هر یک متر مکعب گاز مصرفی توسط مشترکان ۱۰ تومان عوارض به بار مالی قبوض مشترکان اضافه کند.

وی همچنین از افزایش ۱۰ تومانی هر متر مکعب CNG مورد نیاز خودروهای دوگانه سوز خبر داد و افزود: براساس مفاد قانون بودجه، پیش بینی می گردد امسال ۱۶۰ میلیارد متر مکعب گاز توسط کل مشترکان مصرف شود که در این صورت حدود یک زار و ۶۰۰ میلیارد تومان به عنوان عوارض و جدا از قیمت تعیین شده گاز از مشترکان دریافت می گردد.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.