ریزگردهای عراقی در راه ایران/ موج جدید گرد و خاک در تهران و ۷ استان

به گزارش خبرآنلاین، نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی تا روز سه‌شنبه، جوی پایدار بر کل کشور حاکم بوده که در نتیجه آن آسمانی صاف و آفتابی را برای اکثر نقاط خواهیم داشت.

از سوی دیگر تا روز دوشنبه به سبب وزش باد شدید بر روی کشور عراق، به تناوب، پدیده باد و گرد و خاک و کاهش دید افقی در جنوب غرب و برخی نقاط غرب پیش‌بینی می‌شود. همچنین طی این مدت در شرق و جنوب شرق کشور، بویژه منطقه زابل، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک ادامه خواهد داشت.

همچنین بر این اساس در روزهای یکشنبه و دوشنبه باد و گرد وخاک به تناوب در استانهای خوزستان، ایلام، کرمانشاه، بوشهر و با شدت کمتر در استانهای اصفهان، مرکزی، قزوین و تهران سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا می‌شود. از سوی دیگر در این مدت نیز به سبب وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور، توفان شن و خاک در شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی تداوم خواهد داشت.

آسمان تهران در روزهای یکشنبه و دوشنبه صاف همراه با غبارصبحگاهی گاهی وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دما در این مدت به ۲۵ و ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

همچنین در روز یکشنبه استان خوزستان با حداکثر دمای ۴۷ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و چهارمحال و بختیاری نیز با حداقل دمای ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خنکترین استان‌های کشور خواهند بود.
۴۷۲۳۲
 

 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.