ریز برنامه‌های مراسم اعتکاف سه دانشگاه

۳۱اردیبهشت،

22-236.jpg

مراسم اعتکلاف رجبیه دانشگاه خواجه‌نصیر با حضور ۳۰۰ دانشجو شامل ۲۰۰ نفر از دانشجویان دختر و ۱۰۰ نفر از پسران به همت دفتر نهاد نمایندگی رهبری این دانشگاه در مسجد النبی دانشکده برق برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در روز اول (جمعه) این مراسم از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرباقری سخنرانی می‌کند و حجت‌الاسلام‌والمسلمین نبی الله فضلعلی مسئول دفتر نهاد رهبری در این دانشگاه سخنران بعدی تا قبل از نماز ظهر وعصر خواهد بود، همچنین از ساعت ۱۸ تا ۱۹ جلسه قرائت قرآن با حضور قاری بین‌المللی قاسم رضی برگزار می‌شود و از ساعت ۱۹ تا ۲۰ دکتر میرباقری جلسه تفسیر قرآن را اجرا می‌کند.

براین اساس، اجرای برنامه‌های دعا و نیایش و تفسیر قرآن و مداحی برنامه‌ای جنبی است که در این سه روز برای دانشجویان معتکف برگزار می‌شود، همچنین در روز دوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین بی آزار از ساعت ۱۲ تا ۱۳ و آیت الله زابلی سخنرانی می‌کنند و سخنران روز سوم این مراسم روحانی که بعدازظهر آن کاملا به اجرای مراسم دعای ام داوود اختصاص دارد.

پذیرش دانشجویان معتکف دانشگاه کاشان از ساعت ۲۲ پنج‌شنبه

همچنین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس خادمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه کاشان از آمادگی دانشگاه برای برگزاری مراسم اعتکاف ایام البیض ماه رجب ویژه دانشجویان خبر داد.

وی افزود: این مراسم که در مسجد دانشگاه برگزار می‌شود، با توجه به قرارگرفتن در ایام امتحانات پایان ترم با استقبال پرشور دانشجویان روبرو شده است.

وی افزود: تاکنون حدود ۲۶۰نفر از دانشجویان خواهر و برادر برای شرکت در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند که آغاز پذیرش آنها از ساعت ۲۲ روز پنج‌شنبه همزمان با برگزاری شادیانه شب میلاد امیرالمومنین علی (ع) است.

خادمیان تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی مذهبی شامل مناجات، حلقه‌های معرفت، قرائت دسته جمعی قرآن، بیان احکام، مشاوره و سخنرانی با موضوعات مختلف معرفتی برای ایام اعتکاف پیش‌بینی شده است.

به نقل از ماوا، لازم به ذکر است این سنت حسنه هر ساله در ایام البیض در مسجد دانشگاه برگزار می‌شود.

برنامه‌های اعتکاف دانشگاه امیرکبیر

برنامه‌های مراسم پرفیض اعتکاف دانشگاه صنعتی امیرکبیر اعلام شد.

زمان پنجشنبه (۱۲ رجب) ۲ خرداد، ساعت: ۲۰ تا ۲۲:۳۰؛ سخنران حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیم‌لو، حجت‌الاسلام‌والمسلمین میراحمدی با مداحی حاج مصطفی سماواتی

جمعه (۱۳ رجب) ۳ خرداد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین رحیم‌لو، ‌حجت‌الاسلام‌والمسلمین علوی، حاج احمد دباغ و با مداحی حاج آقا گلستانی، مهدی عسگری

شنبه (۱۴ رجب) ۴ خرداد، سخنران حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری، حجت‌الاسلام‌والمسلمین صدیقی با مدحی هژبری

یکشنبه (۱۵ رجب) ۵ خرداد؛ سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین میراحمدی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سرلک و با مداحی حاج آقا بکایی

خیابان حافظ، مسجد دانشگاه صنعتی امیرکبیر

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.