ریشه کاهش سهمیه زائران حج تمتع سیاسی است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کاهش سهمیه زائران حج تمتع ریشه در مسائل سیاسی دارد.

 سیدمرتضی حسینی  اظهار داشت: کشور عربستان و مسئولان آن در منطقه در حال از دست دادن جایگاهشان هستند و پایگاه‌هایشان در سایر کشورهای منطقه یکی پس از دیگری سقوط می‌کند.

وی اظهار داشت: کشته شدن سلفی‌ها و القاعده‌ در خیلی از کشورها آبرویشان را در دنیا برده است از سوی دیگر کشورهای مصر،‌ تونس و یمن را نیز از دست داده‌اند و این اتفاقات را از سمت ایران می‌دانند.

وی افزود: وقتی می‌بینند ایران موفق است و پیش می‌رود نگران هستند، بنابراین سران عربستان همگام با آمریکا حرکت‌هایی را نشان می‌دهند و تنها جایی که گاهی از آن نقطه به ما فشار می‌آورند موضوع حجاج است.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این زمینه گاهی آمار را کم می‌کنند و یا در زمان ورود حجاج ایرانی آنها را در فرودگاه‌ مورد آزار و اذیت قرار می‌دهند و احساس می‌کنند شاید به این وسیله بتوانند زهر خودشان را بریزند.

وی با بیان اینکه حجاج می‌خواهند هر چه زودتر به مکه مشرف شوند، گفت: خیلی از آنها پیرمردها و پیرزن‌هایی هستند که واقعا مشخص نیست تا چه زمانی زنده خواهند ماند ولی متاسفانه عربستان این مسائل را متوجه نمی‌شود و هر زمانی که با ایران مشکل نداشته باشد آمار زائران را افزایش داده و هر زمان که از کشور ما ناراحتی داشته باشد آمار زائرانمان را کم می‌کند.

حسینی با اشاره به کاهش آمار زائران حج تمتع در سال جاری تاکید کرد:‌ این مسئله ریشه در مسائل سیاسی‌ دارد.
۳۰۱۴۵

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.