ریل گذاری متروی تهران ـ پیشوا آغاز شد

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: هم اکنون عملیات ریل گذاری و مکان یابی ایستگاههای مترو آغاز شده و این پروژه تا ۲ الی ۳ سال دیگر به بهره برداری می رسد.
نماینده مردم شهرستانهای پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات ریل گذاری و مکان یابی ایستگاه های مترو آغاز شده و این پروژه تا ۲ الی ۳ سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) سید حسین نقوی نماینده مردم شهرستانهای پیشوا، ورامین و قرچک در مجلس شورای اسلامی، در جمع مردم شهرستان پیشوا در حرم مطهر امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) با اشاره به آغاز مجدد عملیات اجرایی مترو در شهرستانهای پیشوا، ورامین و قرچک، گفت: راه آهن شهری قرچک، ورامین و پیشوا در سفر اول هیئت دولت تصویب شد و راه آهن جمهوری اسلامی به عنوان دستگاه مجری انتخاب و اجرای پروژه را آغاز کرد.

وی افزود: اگر راه آهن اجرا می شد، مردم مجبور می شدند برای سوار شدن به قطار، به ایستگاه راه آهن مراجعه کرده و از قطار و لوکوموتیو راه آهن استفاده کنند که زمان رفت و برگشت آن طولانی است و در نهایت، مسافران باید در ایستگاه راه آهن تهران پیاده یا سوار می شدند که خود مشکلی بر مشکلات می افزود و همچنین قطار مشهد به تهران هم از همین مسیر استفاده می کند.

نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: اینجانب موضوع واگذاری پروژه راه آهن شهری به شرکت متروی تهران را به طور جدی دنبال کردم تا اینکه با موافقت وزیر راه و شهر سازی موفق به دریافت دستور رئیس جمهور مبنی بر واگذاری این پروژه به شرکت مترو شدیم.

نقوی بیان داشت: با اعلام موافقت رئیس جمهور، پروژه قبلی که راه آهن جمهوری اسلامی در حریم اختصاصی خود اجرا کرده بود به همراه تمام زیر ساخت‌ها به شرکت مترو واگذار و ردیف اعتباری پروژه مذکور از وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی به شرکت مترو انتقال یافت که این اقدامات نیازمند مصوبه هیئت دولت بود که الحمدلله صورت گرفت و عملیات اجرای مترو آغاز شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: هم اکنون عملیات ریل گذاری و مکان یابی ایستگاههای مترو آغاز شده و این پروژه تا ۲ الی ۳ سال دیگر به بهره برداری می رسد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.